پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روحانی: نمی شود مدیران ارشد کشور تنها از یک مذهب باشند

روحانی: نمی شود مدیران ارشد کشور تنها از یک مذهب باشند

حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: “نمی‌شود که بگوییم مدیران ارشد کشور، تنها از یک مذهب باشند و بقیه را کنار بگذاریم.”

آقای روحانی در سخنانی در شامگاه چهارشنبه ۸ شهریور افزود: “اگر بناست آنها [اقلیت های مذهبی] به تکالیف‌شان مانند رفتن به سربازی و پرداخت مالیات مانند سایر مردم عمل کنند، باید از امتیازات یکسان نیز برخوردار باشند.”

رئیس جمهور ایران سه شنبه شب، در گفتگویی تلویزیونی از دستور خود به وزارتخانه ها برای استفاده از زنان و جوانان در پست های مدیریتی سخن گفته و بر ضرورت استفاده از “اقوام و مذاهب مختلف” در “بخش‌های مدیریتی” تاکید کرده بود.

با وجود این، وی دیشب در پاسخ به این سوال که “آیا همان‌طور که برای استفاده بیشتر از بانوان و جوانان در سطوح مختلف مدیریتی مصوبه ابلاغ شده در خصوص اقوام و مذاهب هم ابلاغ خواهد شد؟” جواب مشخصی نداد.

وی در جواب خود به آن پرسش، به ذکر این توضیح کلی بسنده کرد که: “نسبت به مذاهب مختلف در دولت یازدهم و دوازدهم تأکید داشتیم. ”

حسن روحانی در بخشی دیگر از سخنرانی امشب خود گفت نباید تنها در دوران انتخابات از اقلیت ها استفاده کرد تا پای صندوق‌ رای بیایند.

وی افزود: “اگر در کشور خواستار وحدت، انسجام و یکپارچگی هستیم، باید مبنای ما در مدیریت شایسته‌سالاری باشد نه وابستگی به این حزب یا آن جناح و مذهب خاص.”

با وجود این، وی در سخنان چهارشنبه شب خود نیز، توضیح بیشتری در مورد برنامه های احتمالی دولت برای حضور بیشتر اقلیت های قومی و مذهبی در سمت های مدیریتی نداد.

سخنرانی اخیر آقا روحانی، در در “جشنواره شهید رجایی” صورت گرفته که به مناسبت “هفته دولت” برگزار شده است.

در ایران، از اول تا هشتم شهریور هر سال “هفته دولت نامیده می شود و در جریان آن، دستگاه های اجرایی به ارائه گزارش در مورد عملکرد خود می پردازند.