شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعتراض نیکی هیلی به چشم بستن بر تسلیح مخفیانه حزب‌الله لبنان

اعتراض نیکی هیلی به چشم بستن بر تسلیح مخفیانه حزب‌الله لبنان

سازمان ملل طی این سالیان چشمان خود را بر روی تسلیح مخفیانه حزب‌الله لبنان توسط نظام حاکم بر ایران بسته بود. اکنون سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد زبان به اعتراض گشوده است.

اسکای نیوز 6شهریور 96:
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد یک روز بعد از بازگشت از وین در مورد فعالیتهای نظامی رژیم ایران سخنرانی کرد. وی این نظام را متهم کرد که مسئولیت قاچاق سلاح برای حزب‌الله لبنان را به عهده دارد. نیکی هیلی ضمن محکوم کردن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل‌متحد در جنوب لبنان تأکید کرد آنها در مأموریت خود شکست خورده‌اند.

او گفت از سال ۲۰۰۶ تاکنون عملیات گسترده قاچاق محموله‌های سلاح توسط شبه‌نظامیان حزب‌الله با حمایت مستقیم نظام حاکم بر ایران ادامه داشته است. این‌گونه اعمال برای متوقف کردن جنگ نیست بلکه کسب آمادگی برای جنگ است.

نیکی هیلی افزود:‌ بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان ـ یونیفل ـ می‌بایست، با ارتش لبنان همکاری کند تا این اعمال متوقف شود یا دست‌کم به این نقض قوانین اشاره شود ولی چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. بنابراین یونیفل می‌بایست در جهت جلوگیری از رسیدن سلاح به دست تروریستها عمل کند.
او گفت این اعمال نظام حاکم بر ایران برای خاموش کردن آتش جنگ نیست بلکه آمادگی برای جنگ است.
سخنان سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد دو روز بعد از آن بود که به اعضای شورای امنیت هشدار داد وضعیت در جنوب لبنان خطر ناک است.

نیکی هیلی در چارچوب سیاست جدید دولت آمریکا به وین رفت و با مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد. هدف از این سفر طرح سؤالهایی در مورد نحوه نظارت آژانس بر فعالیتهای نظامی حکومت ایران بود.