پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » محیط زیست » توفان هاروی دستکم ۲ کشته برجا گذاشت

توفان هاروی دستکم ۲ کشته برجا گذاشت

توفان هاروی روز شنبه دومین قربانی خود را در ایالت تکزاس گرفت، در حالیکه ۲۳۰ هزار نفر در این ایالت با خطر سیل‌گرفتگی روبرو هستند. هاروی قوی‌ترین توفان در طی ۵۰ سال گذشته در ایالت تکزاس است.

به گزارش پلیس شهر هوستون، یک زن هنگام رانندگی در یک خیابان آبگرفته جان خود را از دست داد. روز جمعه هم یک قربانی دیگر در یک آتش‌سوزی در خانه‌ای در شهر راکپورت جان باخت. به گزارش مقامات ۱۲ نفر هم در این توفان زخمی شدند.

توفان هاروی جمعه عصر در حالی با ایالت تکزاس برخورد کرد که سرعت باد به ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می رسید. بنا بر گزارش‌ها از سال ۱۹۶۱ این شدیدترین توفان در ایالت تکزاس بوده است. میزان بارش در ظرف یکساعت به ۷۰ میلیمتر رسید.

در اثر این توفان سقف خانه‌ها کنده شده، درخت‌ها از ریشه درآمدند، گردبادها برخاستند و ۲۳۲ هزار نفر دچار بی‌برقی شدند. به دلیل متوقف شدن کار پالایشگاه‌های نفتی در ایالت تکزاس، قیمت بنزین در این ایالت افزایش یافته است.

روز شنبه از شدت این توفان کاسته شده، ولی بر اساس پیش بینی‌ها میزان بارندگی در بعضی از مناطق تکزاس بالغ بر ۱۰۲ سانتی‌متر بوده است. شهر هوستون با ۶ میلیون جمعیت، ششمین شهر بزرگ ایالات متحده است و میزان بارندگی به ۱۵ سانتی متر می رسد که آمدوشد در خیابان‌های این شهر را غیرممکن کرده است.