چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بیانیه جمعی از فعالان اجتماعی و کارگری شمال خوزستان در حمایت از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی گوهردشت

بیانیه جمعی از فعالان اجتماعی و کارگری شمال خوزستان در حمایت از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی گوهردشت

جمعی از فعالان اجتماعی و کارگری شمال خوزستان در حمایت از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج بیانیه‌یی صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:
در حالی‌که بخش بزرگی از آزادی خواهان استبداد پذیر در وبلاگ و فضای مجازی به‌دنبال درج مقالات خود می‌باشند یا به دنباله آن هستند تا به مقالات دیگران نقدی بزنند و ابراز فضل کنند یا خودشان را سرگرم گفته‌های بی‌محتوای صلاحیت وزرا در مجلس نمایند. خبرها و گزارشهایی بسیار نگران‌کننده‌ از زندانهای جهل و جنایت و وضعیت بسیار خطرناک زندانیان سیاسی به گوش می‌رسد.

بر اساس خبرهای موثق برخی از زندانیان، زندان گوهردشت کرج به‌دلیل شرایط بغرنج آن زندان، در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند. آغاز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی روز هشتم مردادماه و دلیل آن حمله گارد زندان به زندانیان بوده است.

ما فعالان کارگری و اجتماعی شمال استان خوزستان بار دیگر همه نیروهای مترقی و دموکرات، را به دفاع از این زندانیان و خواسته‌های به‌حق آنها دعوت می‌کنیم و معتقدیم که در شرایط کنونی که نیروهای عقیدتی و سیاسی ما در زندان نیز مورد هجوم نیروهای سرکوبگر رژیم قرار گرفته‌اند اتخاذ موضع انفعالی، توجیه و سکوت از جانب هیچ شخصیت و نیروی سیاسی در کشور به هر بهانه‌یی نمی‌تواند قابل‌ قبول باشد.

ما بار دیگر ضمن محکوم کردن ادامه سرکوب ضدمردمی آزادی خواهان؛ از همه فعالان کارگری؛ اجتماعی و سیاسی می‌خواهیم تا مبارزه برای آزادی همه زندانیان عقیدتی و سیاسی را در دستور کار خود قرار دهند و به‌صورتی منسجم و هماهنگ در این راه اقدام نمایند.