چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعلام اعتصاب‌غذای جمعی از زندانیان سیاسی اردبیل در حمایت از زندانیان اعتصابی گوهردشت

اعلام اعتصاب‌غذای جمعی از زندانیان سیاسی اردبیل در حمایت از زندانیان اعتصابی گوهردشت

جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی در زندان مرکزی اردبیل در نامه ای به عاصمه جهنگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر اعلام کردند که در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت، دست به اعتصاب غذا می زنند.

متن نامه زندانیان سیاسی زندان اردبیل به شرح زیر است:

سرکار خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
آقای زید رعدالحسین کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد
ما جمعی از زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل؛ ضمن اعلام حمایت و همدردی با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت کرج؛ از شما عالیجنابان خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی سالن ۱۰ گوهردشت کرج هستیم.
برادران زندانی ما در گوهردشت کرج مدت ۲۵روز است به‌دلیل جابه‌جایی جمعی از سالن ۱۲ به سالن ۱۰؛ عدم رسیدگی به خواسته‌اشان مبنی بر بازگرداندن آنان به سالن قبلی و اعمال خشونت‌بار از قبیل ضرب و جرح در زمان انتقال تا تخریب و تحویل ندادن اموال شخصی‌شان حین جابه‌جایی از سالن دوازده در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند.
ما زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل برای حمایت و همدردی با این برادرانمان که مظلوم واقع شده‌اند از روز پنجشنبه دوم شهریورماه ۱۳۹۶ تا چهارشنبه هشتم شهریور ۱۳۹۶ اقدام به اعتصاب‌غذا می‌کنیم.
از شما و مراجع بین‌المللی خواهشمندیم به خواست این زندانیان اعتصابی و زندانیان سیاسی کل کشور که چنین شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند؛ رسیدگی کنید و خواستار بازدید از زندانها و ملاقات با زندانیان سیاسی در ایران شوید.
زندانیان سیاسی گوهردشت پس از گذشت ۲۵روز از اعتصاب‌غذا در وضعیت وخیمی از نظر جسمی به‌سر می‌برند. در بین آنها افرادی در سنین بالا و با بیماری هستند که از عارضه قلبی؛ دیابت و انواع بیماریها رنج می‌برند. بیماریهایی که طی سالهای اسارت دژخیمان به آن مبتلا شده‌اند.
خواست ما زندانیان سیاسی و خواست ملت ایران این است که به وضعیت این زندانیان هر چه زودتر رسیدگی شود و آنان به محل قبلی که در آن بودند بازگردانده شوند.
خواست همه مردم ایران آزادی زندانیان سیاسی و توقف اعدام در ایران است.

با تشکر و سپاس فراوان
زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل
اول شهریور ۹۶.