پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حجت الاسلام فاضل میبدی در گفتگو با «انتخاب»: اگر در 4 سال آینده ضربه ای بخوریم، از فراکسیون امید در مجلس می خوریم
SONY DSC

حجت الاسلام فاضل میبدی در گفتگو با «انتخاب»: اگر در 4 سال آینده ضربه ای بخوریم، از فراکسیون امید در مجلس می خوریم

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضل میبدی از عملکرد فراکسیون امید در مجلس انتقاد کرد.

لیست امید برای مجلس عقلانی نبود و بیشتر احساساتی بود / افراد ی در لیست امید حضور پیدا کردند که بیشتر دنبال منافع خود هستند / ای کاش سراغ برخی از اصولگرایان معتدل می رفتیم / اشکالی به روحانی وارد نیست

این فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت:در مسائل سیاسی بویژه در رابطه با دولت و مجلس، برخی مسائل است که ممکن است در پشت پرده در جریان باشد و ما از آن مطلع نباشیم. البته در عالم سیاست بویژه در ایران همه چیز شفاف نیست، از همین رو فضاوت دشوار می شود.
وی با اشاره به جلسه رای اعتماد گفت: انچه دیروز اتفاق افتاد، دور از انتظار نیروهای اصلاح طلب و اعتدال بود. اقای بیطرف که اصلاح طلب است و سابقه وزارت داشته با دو سخنرانی مخالف رای نیاورد و وزیر دیگری که هزاران حرف و حدیث در مورد او وجود داشت، رای بسیار بالایی کسب کرد.
فاضل میبدی با بیان اینکه روحانی آدم هوشمندی است و به این سادگی دست از خواسته های مردم بر نمی دارد، افزود: امیدوارم این کابینه همان رویکرد و گفتمان ایشان را دنبال کند، اما اگر خدای نکرده مسیر به گونه ای ادامه پیدا کند که آن تعداد از وزرا رویکرد دیگری را دنبال کنند، دولت ممکن است با پرسش جدی رای دهندگان مواجه شوند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر در 4 سال اینده ضربه ای بخوریم، از مجلس میخوریم. من شخصا معتقدم لیستی که در این دوره برای مجلس ارائه کردند، لیست عقلانی نبود و بیشتر احساساتی بود.

وی خاطرنشان کرد: ما از پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس خوشحالیم، اما متاسفانه افرادی برای حضور در لیست امید انتخاب شدند که اگر شاید سراغ برخی از اصولگرایان معتدل می رفتیم، بهتر بود. برخی از این آقایان، بیشتر از اینکه دنبال اصلاح طلبی باشند، دنبال منافع خود هستند.

فاضل میبدی تاکید کرد: اشکالی به روحانی وارد نیست، اشکال به لیستی است که برای مجلس انتخاب کردیم و همچنین افرادی که رویشان فکر نکردیم و در لیست قرارشان دادیم.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبی فکر و فرهنگ است، اینکه برخی افراد 4 تا شعار دهند و با افرادی دیدار کنند که اصلاح طلب نمی شوند. متاسفانه همه فعالیت و کارهای ما براساس شعار پیش می رود، نه براساس فرهنگ واقعی.

فاضل میبدی همچنین با اشاره به ترکیب کابینه گفت: دوستان اصلاح طلب باید منتظر باشند و رویکرد کابینه را ببیند. اگر رویکرد خلاف خواسته مردم و قول ها بود، آن قوت هم باید ناقد باشند و هم فکری برای آینده خود کنند، وگرنه در 4 سال آینده با مشکل مواجه می شویم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مشکل مهم کابینه روحانی، یک تیم اقتصادی قوی است. بحث اقتصادی، بحثی است که مخالفان مدام مقابل دولت علم می کنند. ولی فعلا در دولت، اقتصاددان خیلی قوی نمی بینیم و بیشتر همان افراد سابق هستند.

وی تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که اگر مشکلات اقتصادی تا 4 سال آینده حل نشود، ضربه جدی به جریان اصلاحات و اعتدال وارد می شود. ما امیدمان این بود که یک اقتصاددان بسیار قوی در دولت حضور پیدا کند، چراکه بیکاری و کورد مردم را آزار می دهد.