پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » سریال جنجالی “کلاغ‌های سیاه” روز یکشنبه ۲۹ مردادماه در کتابخانه مرکزی اصفهان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

سریال جنجالی “کلاغ‌های سیاه” روز یکشنبه ۲۹ مردادماه در کتابخانه مرکزی اصفهان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

جای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی که گفت دشمنان من مشتی “کلاغ” هستند!

در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد: اکران و نقد سریال “کلاغ‌های سیاه” در کافه نقد اصفهان

غلامرضا رحیمی دبیر کمیته رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره اکران فیلم این هفته در کافه نقد اظهار داشت: هفتمین برنامه کافه نقد ویژه تابستان 96 از سوی کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، روز یکشنبه 29 مردادماه ساعت 17 با اکران سریال جنجالی “غرابیب سود: کلاغ‌های سیاه” در محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.

وی افزود: این سریال با محوریت پیدایش و نقش زنان در گسترش گروهک تروریستی داعش از یک شبکه عرب‌زبان پخش شده که این سریال اعتراض کاربران عرب را برانگیخته است زیرا در این مجموعه تلویزیونی در مورد شخصیت زن‌های سنی سیاه نمایی شده و آن‌ها را نسبت به مسائل دینی بی‌توجه و به مسائل و گناه‌های دنیوی علاقه‌مند نشان داده‌اند، همچنین در این سریال تلاش گشته تا حافظان قرآن تروریست جلوه داده شوند.

دبیر کمیته رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بیان کرد: تصویر داعش در رسانه‌های غربی همراه با تحلیل سریال “کلاغ‌های سیاه” محصول mbc و سریال تلویزیونی “احمد بن حنبل” با حضور “محمدرضایی” پژوهشگر جغرافیای تشیع و “علی‌رضایی” معاون فرهنگی موسسه آینده روشن در هفتمین برنامه کافه نقد بررسی و تحلیل می‌شود.

وی درباره اولویت‌ها و معیارهای انتخاب نمایش فیلم در کافه نقد اصفهان تصریح کرد: شاخصه‌هایی نظیر موج‌های رسانه‌ای روز کشور، حمایت از تولیدات برجسته در حوزه مستند و فیلم کوتاه و نقد و بررسی موضوعات چالش‌برانگیز از جمله معیارهای انتخاب فیلم برای اکران و نقد و بررسی در کافه نقد است.

رحیمی با اشاره به استقبال از برنامه‌های ویژه تابستان کافه نقد بیان کرد: اقشار مختلفی از این برنامه‌ استقبال کردند که بازتاب خوبی نیز در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نیز داشته و ما هر هفته شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان در کتابخانه مرکزی هستیم.

به گزارش تسنیم؛ سلسله نشست‌های “کافه نقد” به‌عنوان پاتوق رسانه‌ای اصفهان ویژه عموم شهروندان علاقه‌مند به مباحث روز رسانه تا 19 شهریورماه روزهای یکشنبه هر هفته به‌صورت آزاد و رایگان برگزار می‌شود.