جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسین علیزاده؛ آقای خامنه ای شما حتی به اندازه دولت افغانستان مروت و مردانگی ندارید!

حسین علیزاده؛ آقای خامنه ای شما حتی به اندازه دولت افغانستان مروت و مردانگی ندارید!

حسین علیزاده دیپلمات مستعفی ایران در کشور فنلاند در دهمین مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی»؛ حصر سران جنبش سبز و اعتصاب غذای خشک دکتر مهدی خزعلی و شیخ مهدی کروبی را مورد بررسی قرار داد و گفت؛ اعتصاب غذا یک روش از مبارزه است و همیشه کسانی بوده اند که اعتصاب غذا کرده اند و حتی جان خود را از دست داده اند، ولی وجود شخصی مانند دکتر مهدی خزعلی که افتخارش این است که خود را «بسیجی خیبر» می نامد و ۱۴ بار بازداشت و دست به اعتصاب غذا زده، و یا کسی در جایگاه «حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کروبی که رئیس مجلس حکومت، نماینده آیت الله خمینی، امیر الحاج بوده، و دو دوره توسط همین شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده»، در سن ۸۰ سالگی و تنها یک هفته پس از عمل جراحی قلب دست به اعتصاب غذای خشک بزند، در تاریخ بی سابقه است.

این دیپلمات پیشین ایران گفت؛ علت اصلی این که حصر به مدت ۶ سال به طول انجامید این است که نمی خواهند حقایق برای مردم روشن شود، و همه ترسشان از همین است.

این فعال سیاسی افزود؛ طبق اظهارات خانواده محصورین، استراتژی حاکمیت این گونه تدوین شده بود که رهبران جنبش سبز در حصر و با مرگ خاموش از صحنه خارج شوند، ولی این هوش و روحیه جنگاوری مهدی کروبی، فرزند احمد بود که سکوت را شکست و برنامه حاکمیت را بر هم زد.

آقای علیزاده با اشاره به نامه سال ۹۵ مهدی کروبی به حسن روحانی گفت؛ آقای کروبی در این نامه صراحتا بیان می کند که در زمان گذشته یک شعبان بی مخ داشتیم، ولی هم اکنون کشور را شعبان بی مخها تسخیر کرده اند، که نشانه بارزش امام جمعه زیاده گوی مشهد است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت؛ نباید فراموش کنیم که تنها و تنها این آقای کروبی بود که از دراویش گنابادی دفاع کرد، و جنایات و تجاوزاتی را که در زندانها صورت می گرفت افشاء کرد، و با اشاره به دولت بی کفایت گفت که این دولت تار و پود این نظام را نابود کرد.

حسین علیزاده افزود، شرم بر کسی که احمدی نژاد که کل نظام و انتخاباتش را به سخره گرفت را به عضویت «مجمع تشخیص مصلحت نظام» درآورد، و شیخ مهدی کروبی که تمام سعی خود را برای حفظ آرمانهای نظام و حقوق این مردم به کار بست را در حصر کرد.

این دیپلمات پیشین ایران با انتقاد از رهبر نظام گفت؛ آقای خامنه ای چگونه می توانید در مقابل تاریخ پاسخگو باشید، دین و ایمان به طلبتان، چون من معتقد نیستم که شما اصلا به خدا و پیغمبر ایمان داشته باشید، شما حتی نتوانستید کشور را به اندازه افغانستان مدیریت کنید، شما حتی به اندازه دولت افغانستان مروت و مردانگی ندارید.