جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات: علوی، وزارت اطلاعات را از سیاست‌زدگی جریانی و حزبی خالی کرد

قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات: علوی، وزارت اطلاعات را از سیاست‌زدگی جریانی و حزبی خالی کرد

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: درست است که همیشه وزارت اطلاعات به صورت هیزم آتش جریان‌های سیاسی شناخته می‌شد اما وزارت اطلاعات باید به دور از سیاست‌زدگی اداره می‌شد.

محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه علوی  یک بار دیگر مورد اعتماد رییس‌جمهور واقع شده و امروز آمادگی این مسئولیت خطیر را دارد، گفت: از آنجایی که وزارت اطلاعات، وزارت‌خانه کلیدی و مادر کشور است نیازمند یک مدیر میدانی و مسلط به امور و پر تلاش و مخلص است و ایشان از این ویژگی‌ها برخوردار است.

او افزود : وزارت بهداشت و امنیت نعمت‌هایی است که همه جوامع باید از آن برخوردار باشند و خوشحالیم این وزارت‌خانه‌ها به دو مدیر توان‌مند سپرده می‌شود.

قربانی با بیان اینکه درست است که همیشه وزارت اطلاعات به صورت هیزم آتش جریان‌های سیاسی شناخته می‌شد اما وزارت اطلاعات باید به دور از سیاست‌زدگی اداره می‌شد. یادمان نرفته بر سر وزارت اطلاعات چه آورده بودند. یادمان نرفته دیروز وزارت اطلاعات در نظرسنجی در پایین‌ترین سطح رضایت‌مندی بود و امروز بالای هفتاد و پنج درصد مردم از این وزارت‌خانه رضایت دارند.

او با اشاره به صحبت‌های بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: ایشان به کلیات وزارت اطلاعات اشاره کرد. من وارد جزییات می‌شوم. علوی طی چهار سال توانمندی‌های خود را به اثبات رساند. ایشان وزارت اطلاعات را از سیاست‌زدگی وجریانی و حزبی خالی کردند. امروز رضایت‌مندی عامه مردم را می‌دانید؟ مگر ما نمی‌گوییم بروید سراغ نیروهای مخلص و میدانی؟  اگر ایشان سیاست‌زده و جریانی عمل نمی‌کند بد است؟ من خوشحالم که در مخالفت‌ها هم چیزی جز اینها ندیدم.

او گفت: امروز در  منطقه‌ای با مرزهای پرآشوب این نعمت امنیت با فداکاری و رشادت‌های همکارهای ایشان فراهم می‌شود. باور دارم وزارت اطلاعات جزو پیچیده‌ترین وزارت‌هاست در عوض آقای علوی جزو زلال‌ترین وزرا هستند. باور دارم در زمینه فضای مجازی مخالفت‌ها درست است. باید  یک سرمایه‌گذاری با مفاسد اقتصادی به طور مجزا صورت بگیرد.