شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

از مجموع حدود ۱۱ زندانی که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند سحرگاه امروز دست کم حکم اعدام ٧ تن از آنان به اجرا درآمد. اتهام عمده اعدام شدگان “قتل” گزارش شده است.

صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶، دست‌کم ٧ زندانی که عمدتا متهم به ارتکاب “قتل” بودند، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

این زندانیان که عمدتا متهم به ارتکاب “قتل” هستند، صبح روز دوشنبه ۲۳ مردادماه و همینطور سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ در دو نوبت جداگانه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بودند.

هویت احراز شده زندانیانی که روز یکشنبه جهت اجرای حکم منتقل شده بودند عبارت است از :

۱ – مصطفی بشکوه (ترکمن) از اندرزگاه یک

۲ – محرم عبدی از اندرزگاه یک

۳ – سید محمد سید عبدالله از اندرزگاه یک (برای بار بود که جهت اجرای حکم اعدام منتقل می شد).

۴ – رسول گل محمدی از اندرزگاه یک (مدرس و حافظ قرآن)

سه زندانی دیگر به نامهای مجید آقارحیمی از اندرزگاه یک، شهرام آباده ایی از اندرزگاه یک و مهدی بهلولی کودک-مجرم محکوم به اعدام از اندرزگاه یک هویت زندانیانی است که روز دوشنبه به همراه ۴ زندانی فوق جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند ولی روز سه شنبه بعد از گذشت یک روز به دلایلی از جمله موافقت اولیای دم با دادن مهلت، به بندهای خود بازگشتند.

همزمان با بازگشت سه زندانی فوق، روز سه شنبه چهار زندانی دیگر که عمدتا در اندرزگاه ۷ این زندان ساکن بودند به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم منتقل شدند. از بین منتقل شدگان تاکنون تنها هویت حریف(صاق) غلامی احراز شده است.

حریف (صادق) غلامی در پرونده اول به اتهام «حمل و نگهداری ۱۲۰۰ گرم کراک» به اعدام محکوم شده بود اما حین انتقال به انفرادی جهت اجرای حکم اعدام، اقدام به قتل زندانی دیگری نمود. هر چند از دلایل این اقدام اطلاعی در دست نیست اما این روش بعضا توسط زندانیان در آستانه اعدام در آخرین لحظات برای پرونده سازی و جلوگیری از اجرای حکم استفاده می شود.

در حالی که تنها چندماه از مفتوح شدن پرونده قتل برای این زندانی می گذرد او روز سه شنبه به سلول انفرادی منتقل شد با اینحال مشخص نیست انتقال او تلاش برای اجرای حکم اعدام در رابطه با پرونده “قتل” بوده یا حمل و نگهداری “مواد مخدر”.

از چهار منتقل روز سه شنبه تنها یک تن با توقف حکم به بند سابق بازگشته است. هویت سه اعدام شده فوق کماکان در دست بررسی است.

لازم به یادآوری است سحرگاه روز گذشته، یک زندانی نیز با اتهام “قتل” در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

هرانا