جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پهپاد نظام حاکم بر ایران باردیگر به ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شد
An F/A-18F Super Hornet jet flies over the USS Gerald R. Ford as the U.S. Navy aircraft carrier tests its EMALS magnetic launching system, which replaces the steam catapult, and new AAG arrested landing system in the Atlantic Ocean July 28, 2017. Picture taken July 28, 2017. U.S. Navy/Erik Hildebrandt/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY


پهپاد نظام حاکم بر ایران باردیگر به ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شد

به گفته سخنگوی سرفرماندهی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس یک پهپاد ایرانی بازهم در حرکتی خطرناک به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شد.

روز یکشنبه یک پهپاد ایرانی در یک عملیات پروازی غیرحرفه‌ای و خطرناک از نزدیکی ناو هواپیمابر «نیمیتز» عبور کرد.

سروان یان مک‌کاناهویی، سخنگوی ستاد نیروی دریایی آمریکا در بحرین طی بیانیه‌ای اعلام کرد «با وجود ارسال چندین پیام رادیویی برای برقراری ارتباط و حفظ فاصله، از ایستگاه کنترل کننده این پهپاد پاسخی گرفته نشد و پهپاد از چراغ‌های پروازی استفاد نکرده و چندین بار از فاصله ۳۰۰ متری ناو هواپیمابر نیمیتز و کشتی‌های اسکورت کننده آن عبور کرد».

او افزود: «عدم استفاده از چراغ‌های استاندار پروازی از سوی این پهپاد ایرانی در هنگام پرواز شبانه و نزدیک شدن آن به ناو هواپیمابر آمریکایی وضعیت خطرناکی با احتمال درگیری بالقوه را بوجود آورد که با مقررات و قوانین دریانوردی بین‌المللی مطابقت ندارد».

این حادثه یک هفته بعد از آن روی داد که یک پهپاد دیگر ایرانی به گونه‌ای خطرناک به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شد.

نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد یک جنگنده «هورنت اف»۱۸ در روز ۸ اوت هنگام فرود بر روی عرشه ناو هواپیمابر با یک پهپاد ایرانی در تعامل قرار گرفت. این پهپاد در حالت تصادم با جنگنده قرار گرفت که با مانور جنگنده از برخورد جلوگیری شد.

این ۱۴همین تعامل خطرناک بین نیروهای آمریکایی و ایرانی از ژانویه ۲۰۱۷ تا به امروز است.