سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عراق.. آغاز عملیات آزاد سازی تلعفر از تصرف داعش

عراق.. آغاز عملیات آزاد سازی تلعفر از تصرف داعش

عراق اعلام کرد که بمباران هوایی شهر تلعفر واقع در غرب موصل آغاز شده تا پس از آن عملیات زمینی به منظور آزاد سازی شهر از تصرف گروه داعش آغاز شود.

محمد الخضری سخنگوی وزارت دفاع عراق به تلویزیون الحدث گفت که حمله زمینی برای باز پس گیری کنترل شد از داعش، پس از پایان حمله هوایی آغاز می‌شود.

در همین حال سرلشکر رائد جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که پیشاهنگ‌های لشکرهای پنجم و سوم پلیس فدرال، گردان‌های تک تیارندازها، هواپیماهای کنترل از راه دور و ده‌ها خودروی زرهی، به اطراف شهر تلعفر رسیدند. او افزود تمام زمینه سازی لجستیک برای نبرد ازاد سازی تلعفر، به پایان رسیده است.

پیش از این سخنگوی وزارت دفاع عراق به شبکه الحدث گفته بود که تمام زمینه سازی‌ها برای آغاز نبرد زمینی باز پس‌گیری کنترل تلعفر و دیگر مناطق از جمله حویجه از داعش، به پایان رسیده است. او یادآور شد که احتمال دارد نیروهای نظامی عراقی، دست به دو نبرد همزمان علیه داعش بزنند.

در همین راستا، سخنگوی حشد الشعبی (شبه‌نظامیان شیعه وابسته به ایران) از مشارکت این نیروها در عملیات تلعفر خبر داد. این در حالی است که برخی از گروه‌های سیاسی، با مشارکت این ائتلاف شبه‌نظامی در نبردها، اعلام مخالفت کرده‌اند.

اصرار فرماندهان حشد الشعبی بر مشارکت در عملیات تلعفر در حالی است که طرف‌های رسمی تاکید می‌کنند هرگونه مشارکت حشد الشعبی، محدود خواهد بود.

اما احمد الاسدی سخنگوی حشد الشعبی اعلام کرد، نیروهای این ائتلاف مشارکتی فعال در نبرد تلعفر خواهند داشت.

فرماندهی عملیات مشترک پیشتر تاکید کرده بود که مشارکت حشد الشعبی در عملیات تلعفر، محدود به ماموریت‌های مشخص در مناطق اطراف شهر خواهد بود در حالی که یورش به مرکز شهر، بر عهده نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم و واکنش سریع است.