شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مطرح کردن نقطه نظرهای “ملی- مذهبی های خارج کشور” در سایتهای داخلی

مطرح کردن نقطه نظرهای “ملی- مذهبی های خارج کشور” در سایتهای داخلی

سایت پروپاگاندیست موسوم به مشرق نیوز –  وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران- با مطلبی زیرعنوان “اصلاح طلبان قبلاً نکات ضعف دولت روحانی را لاپوشانی می‌کردند، الان باید بدون لکنت نقد کنند!” باانتشار یکی از مقاله های “سایت زیتون” مینویسد:

«رضا علیجانی» از اعضای گروهک ملی ـ مذهبی که چندین سال است که به پاریس گریخته در مطلبی در سایت ضد انقلاب زیتون نوشت:

«قرار استراتژیک اصلاح طلبان (و بعضی تحول خواهان)، «حمایت انتقادی» از روحانی و نه حمایت مطلق از وی بوده است. براین اساس به نظر می‌رسد این بخش از نیروهای سیاسی ایران باید در وضعیت پیش رو هرجا که در رفتار روحانی و عملکرد دولتش نقطه قابل نقدی می‌بینند بی لکنت زبان انتقاد کنند. اگر در گذشته در بخش مهمی از این جریان تمایلی به لاپوشانی و توجیه ودلیل تراشی برای نقطه ضعف‌ها وجود داشت امروزه باید تجدید نظری اساسی در این رویکرد صورت بگیرد».

گفتنی است رسانه‌های اصلاح طلب در طول فعالیت دولت یازدهم، همواره به لاپوشانی و فرافکنی نقاط ضعف دولت می‌پرداختند. برای نمونه مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب «شرق» در گفتگو با حسین دهباشی اعتراف کرد که برای عبور از سد افکار عمومی، برجام را بزک می‌کردیم. این روزنامه زنجیره‌ای علیرغم عهدشکنی‌های مکرر آمریکا در برجام، تیتر زد «امضای کری تضمین است». روزنامه‌های اصلاح طلب دو سال و نیم تمام به بزک سیمای ضد انسانی آمریکا پرداختند و چنان قلم زدند که آمریکا توانست برجام با عایدی «تقریباً هیچ» بلکه «خسارت محض» را به ملت ایران گران بفروشد. این تنها یک نمونه از لاپوشانی نقاط ضعف دولت یازدهم توسط اصلاح طلبان است. حال مقاومت دولت درمقابل سهم خواهی طلبکارانه اصلاح طلبان، تبدیل به بهانه‌ای برای مطالبه گری و نقد دولت شده است! و اما نکته قابل تأمل اینکه، مردم و مطالبات آنان از جمله مشکلات معیشتی، تنها یک بازیچه در دست اصلاح طلبان برای نیل به منافع شخصی و حزبی است.