جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مدیر مسئول روزنامه کیهان در همدان: دشمنان دست از سر ما برنمی‌دارند

مدیر مسئول روزنامه کیهان در همدان: دشمنان دست از سر ما برنمی‌دارند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید براینکه نادیده‌گرفتن برجام از سوی ایران کابوس آمریکاست، گفت: دشمنان دست از سر ما بر نمی‌دارند مگر اینکه ما از اسلام دست برداریم پس باید نقشه راه دشمن را بشناسیم و بدانیم از کدام مسیر در پی کینه‌توزی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسین شریعتمداری در دومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام پارک مردم همدان اظهار داشت: تاکنون حرف‌های بسیاری درباره شهدا زده شده و بسیاری حرف‌ها نیز مانده اما ادامه یافتن راه و رسم شهدا آرزوی ماندگار آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی اگرچه همدانی بود اما نه تنها متعلق به ایران بلکه متعلق به جهان اسلام است، افزود: یک لحظه از زندگی ایشان هدر نرفت و هربار دقیقاً در نقطه اوج  زمان خود قرار داشت. شهید همدانی در دفاع مقدس در خط بود و در اوج فتنه نیز فرمانده سپاه تهران و پس از آن دفاع از حرم و شهادت؛ انگار دست دیگری در کار بود که هر وقت کار به روز حادثه می‌رسید، در نقطه حساس آن روز حضور داشته باشد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه با بیان خاطره‌ای از شهید همت خاطرنشان کرد: خواست شهدا از ما این است که راه‌شان ادامه داشته باشد پس لازم است ببینیم امروز ما کجا ایستاده‌ایم، تیر از کجا می‌آید و چه کسی تیر می‌اندازد. همین چند روز پیش رهبری در جلسه تنفیذ فرمودند “‌تذکر دادم و باز تذکر می‌دهم و می‌خواهم این تذکر از ذهن‌ها پاک نشود و آن اینکه نخوابید که دشمن بیدار است” پس لازم است قبول کنیم جنگ است و تنها بخشی از جنگ نظامی است.

وی با بیان اینکه وقتی جنگ تمام شد برخی اظهاراتی داشتند اما نمی‌دانستند جنگ تمام نشده و تنها میدان آن تغییر کرده است، تصریح کرد: دشمنان دست از سر ما بر نمی‌دارند مگر اینکه ما از اسلام دست برداریم پس باید نقشه راه دشمن را بشناسیم و بدانیم از کدام مسیر در پی کینه‌توزی هستند.

شریعتمداری با اشاره به ماجرای ورود زمندگان ایران در زمان جنگ به لبنان تصریح کرد: اینکه امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد منظورشان نادیده گرفتن مسئله قدس نبود اما چون نقشه راه دشمن دست‌شان بود چنین حرفی را زدند. اگر دشمن راه مقابله با خود را به ما نشان دهد شما به او اعتماد می‌کنید، قطعا اعتماد نمی‌کنید اما اگر این موضوع را ندانید و این راه از زبان و دست دوست شما بیان شود حتما آن را قبول می‌کنید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امام(ره) فرمودند دشمنان برخی حرف‌های خود را از زبان خودی‌ها بیان می‌کنند، تاکید کرد: باید ورودی‌های دشمن را شناخته و فریب جاده‌های فرعی را نخوریم.

وی  ابراز کرد: در موضوع برجام و در گفتگو با یک روزنامه نگار خارجی که می‌گفت چرا با مذاکرات مخالفید گفتم ما با توافقی که امتیاز بدهیم و چیزی به دست نیاوریم، مخالفیم چراکه نمایندگان شما وقتی پای میز مذاکره می‌آیند نگاهشان به میز است اما حواستان به یمن، سوریه، عراق و لبنان است، چون آنجا با ما درگیر هستید. بعد از ماجرای برجام دشمنان موضوع اقتدار ملی را پیش کشیدند و می‌گفتند باید در منطقه راه بیایید و این راه آمدن در منطقه برای ما به‌معنی سازش با دشمنان است.

شریعتمداری با تشریح موضوع “غرق مصنوعی” و بیان آن در روزنامه کیهان عنوان کرد: این ترفندی است که آمریکایی‌ها در عراق و گوانتانامو برای شکنجه افراد از آن استفاده می‌کردند، ترفندی که در آن زندانی را با چشم بسته خوابانده و روی آن آب زیاد می‌ریزند تا او احساس غرق‌شدن کند.‌ کسی که احساس غرق‌شدگی می‌کند به هر چیزی که در نزدیکی دستش باشد چنگ می‌زند براین اساس نیز ترفند “غرق مصنوعی” ساخته شده بود. دشمنان در این ترفند ما را در حالی قرار می‌دهند که ما فکر کنیم عزت، اقتدار، عفت اجتماعی و دیگر سرمایه‌های مهم خود را داریم از دست می‌دهیم تا به آن چیزی که آن‌ها می‌خواهند چنگ بزنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در ترفند غرق مصنوعی حریف برای موفقیت به دو عامل “ساخت یک دو قطبی” و “جریانی در داخل که سعی کند مردم را به سمت دو قطبی سوق دهد” نیاز دارد. دشمن بیان مسائلی مانند سایه جنگ با دوقطبی “یا جنگ یا این جریان”، دو قطبی “یا دستاورد هسته‌ای یا گشایش اقتصادی” و حالا دوقطبی “یا اقتدار منطقه‌ای یا معیشت مردم” می‌گوید اگر می‌خواهید تحریم نشوید، باید دست از اقتدار منطقه‌ای خود، دست از ساختن موشک و از حضور در منطقه خودداری کنید و حتی سلاح‌های متعارف خود را هم نسازید.

وی تصریح کرد: دشمن برای فشار بیشتر بر اقتصاد تاکید دارد، موضوعی که مقام معظم رهبری سال‌ها است به آن اشاره می‌کنند و تاکید دارند. جریانی در داخل وجود دارد که مردم را به این سمت سوق دهد.

شریعتمداری تصریح کرد: وقتی برای دشمنان خود پیام وادادگی می‌فرستیم حریف متوجه می‌شود که می‌تواند جلو بیاید اما اینکه چرا تاکنون دشمنان ما جلو نیامده‌اند برای این است که می‌دانند حریف‌شان آنهایی‌که که دم از سازش می‌زنند نیستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: برای عبور از از دشمن باید حلقه‌های تقلبی را شناخت به همین دلیل وقتی که می‌بینیم عده‌ای به میدان آمدند و سر و صدا می‌کنند در گام اول باید دید چند نفر هستند.

وی خطاب به جامعه مومن و انقلابی عنوان کرد: پرچم‌تان بالا باشد چراکه به محض پائین آوردن آن، افرادی هستند که تابلوهای خود را بالا برده و به مردم آدرس غلط می‌دهند به همین دلیل خیلی‌ها فکر می‌کنند وضعیت جامعه تغییر کرده است. روی حرف خود و حرف درست خود که دیگران می‌گویند اشتباه است، بایستید. مانند ماجرای سند 2030 که اول می‌گفتند ما امضا نکردیم و بعد گفتند با شرط تحفظ این کار را کرده‌ایم؛ مگر می‌شود در یک سند بین‌المللی اینگونه برخورد داشت؟

شریعتمداری خطاب به جریان‌های انقلابی تاکید کرد: شما رسالت بزرگی بر دوش دارید پس پای حرف حق بایستید و بدانید که برخی با تابلوهای مختلف سعی می‌کنند خود را بزرگ نشان دهند در حالی‌که عده آن‌ها بسیار کم است. برخی می‌گویند اگر از اقتدار منطقه‌ای دست نکشیم آمریکایی‌ها دست به حمله نظامی می‌زنند و بدانید این حرف دروغ است چرا که در سال 2009 اوباما گفت ما دیگر وارد جنگ مستقیم نشده و نیابتی کار می‌کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: برخی با بیان موضوع اقتدار منطقه‌ای همزمان می‌گویند آمریکایی‌ها ما را به سمتی می‌برند که برجام را نادیده بگیریم در حالی‌که ترامپ غلط می‌کند این کار رو بکند چرا که نادیده گرفتن برجام از سوی ایران کابوس آمریکا است.

شریعتمداری با تاکید براینکه آمریکا از ما رابطه نمی‌خواهد بلکه مذاکره می‌خواهد، افزود: ما گفته‌ایم از مادر مذاکرات، از برجام، یک نمونه دستاورد بگویند؛ مگر قرار نبود همه تحریم‌ها برداشته و روابط تجاری برقرار شود که نشده، پس برای چه برجام‌های بعدی داشته باشیم؟ دستاورد مادر مذاکرات چه بود که حالا بخواهیم آن را ادامه دهیم؟ هرچند ادامه آن خواسته قطعی آمریکایی‌ها است چون براساس آن می‌خواهند از ما امتیاز بگیرند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه چند روز پیش ترامپ مراکز نظامی ما را لیست کرده و گفته امکان ساخت سلاح در این مراکز وجود دارد پس باید بازرسی شود، تاکید کرد: آن‌ها می‌دانند اگر ما هم مثل آن‌ها برجام را نادیده بگیریم که حق‌مان است، باید با ما برخورد کنند اما نمی‌توانند این کار را انجام دهند موضوعی که خودشان نیز به آن اذعان دارند. واقعا اقتدار ما مثال‌زدنی است و به‌گفته آمریکایی‌ها، اسرائیل در منطقه گروگان ما است برای همین نیز داعش به راه افتاد تا نگاه مبارزان را از مرزهای اسرائیل به داخل کشورها ببرد.

انتهای پیام/