جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس خانه احزاب: تعداد بانوان عضو شورای مرکزی خانه احزاب باید افزایش یابد

رئیس خانه احزاب: تعداد بانوان عضو شورای مرکزی خانه احزاب باید افزایش یابد

رییس خانه احزاب ایران گفت: متأسفانه با مردم‌سالاری که در کشور وجود دارد به جایگاه بانوان به نحو مطلوب توجه نشده است از جمله اینکه در شورای مرکزی خانه احزاب که ۲۱ نفره است، تنها دو خانم حضور دارند که این تعداد باید حداقل ۷ نفر افزایش یابد.

قدرتعلی حشمتیان در نشست «بررسی ضرورت حضور زنان در کابینه دوازدهم» با تقدیر از فاطمه راکعی، رئیس کمیته زنان خانه احزاب، گفت: این کمیته به عنوان فعال‌ترین و پرکارترین کمیته خانه احزاب در طول مدت ریاست راکعی بر آن بوده است.

وی در ادامه به جایگاه زنان و احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می دهند اما  متأسفانه با مردم‌سالاری که در کشور وجود دارد به جایگاه بانوان به نحو مطلوب توجه نشده است از جمله اینکه در شورای مرکزی خانه احزاب که ۲۱ نفره است، تنها دو خانم حضور دارند که این تعداد باید حداقل ۷ نفر افزایش یابد.

حشمتیان ادامه داد: ما در مراحل مختلف به رأی بانوان احتیاج داریم اما بعد از استقرار دولت ها به ظرفیت‌ها و توانمندی های زنان در مدیریت کشور توجه نمی شود.

وی یکی از بزرگترین مشکلات کشور را فقدان احزاب قوی دانست و تصریح کرد: مسئولین نظام می گویند که حزب را قبول دارند ولی اعمال و رفتارشان چنین چیزی را نشان نمی دهد.

رئیس خانه احزاب ایران گفت: هیئت مؤسس خانه احزاب از سال ۸۳ برای ایجاد این تشکل تلاش کرده است و خوشبختانه توانسته اند این ساختار را حفظ کنند که در حال حاضر سه جریان سیاسی کشور یعنی اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلیّن و اعتدالگرایان در خانه احزاب به نمایندگی از این جریان ها حضور دارند و هر دوره ریاست شورای مرکزی را یکی از جریان ها به عهده می گیرد.