جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یک سال پیش در چنین روزهایی، انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری پایه های استبداد را به لرزه درآورد

یک سال پیش در چنین روزهایی، انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری پایه های استبداد را به لرزه درآورد

سال گذشته در ۱۹ مرداد ماه(۱۳۹۵)، شیخ شجاع و مردمی با انتشار فایل صوتی آیت الله العظمی منتظری پرده از قتل عامهای تابستان ۱۳۶۷ کنار زد!

اگر امروز جلادی مانند رئیسی، رئیس جمهور نمی باشد، و پس از گذشت ۲۹ سال از قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، یاداوری این جنایت تاریخی «که می توان آن را هولوکاست ایران نامید»، پایه های استبداد را به لرزه درآورده، و نهادهای حقوق بشری را فعال ساخته، تنها و تنها به دلیل انتشار فایل صوتی جلسه آیت الله منتظری با هیات مرگ توسط شیخ شجاع وجوانمرد، احمد منتظری است!

حجت الاسلام شیخ احمد منتظری ، فرزند آیت الله العظمی منتظری دلایل انتشار این نسخه صوتی را در سال گذشته در سالگرد جنایات ۶۷ اینگونه تشریح کرد:

«این فایل صوتی تایید صحبت‌های آیت الله منتظری است که در سالهای قبل منتشر شده بود . گفته می شد که این اسناد واقعی نیست یا اسناد درست نیست . این فایل تایید آن اسناد بود .

مشخصا آقای حمید روحانی در نشریه ۱۵ خرداد گفته بود که این خاطرات منسوب به آقای منتظری است و آقای منتظری اینها را نگفته است و آنها را مخدوش اعلام کرده بود. این فایل صدای آقای منتظری است . شاید این فایل اگر زودتر منتشر می شد میان اسناد گم می شد و به این شکل مورد توجه قرار نمی گرفت .الان با گسترش فضای مجازی اثر بیشتری خواهد داشت . در حال حاضر در فضای مجازی دائما بحث بر سر این موضوع است و این فایل دلیلی متقن است که این شرایط وجود داشته و منظور آیت الله منتظری از مخالفت چه بوده .»