پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ارتش آمریکا مواضع «الحشد الشعبی» را در نوار مرزی سوریه بمباران کرد/ گردان‌های سیدالشهداء: ساکت نمی‌نشینیم

ارتش آمریکا مواضع «الحشد الشعبی» را در نوار مرزی سوریه بمباران کرد/ گردان‌های سیدالشهداء: ساکت نمی‌نشینیم

 

کتائب سید الشهداء
ارتش آمریکا مواضع گردان‌های سیدالشهدا(ع) (وابسته به الحشد الشعبی) در محدوده نوار مرزی عراق و سوریه را گلوله‌باران کردند که در پی آن تعدادی از نیروهای این گروه شهید و مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «السومریه نیوز»، گردان‌های سیدالشهداء(ع) (وابسته به تشکیلات الحشد الشعبی)، در بیانیه‌ای از حمله توپخانه‌ای ائتلاف آمریکاییِ درحال مبارزه با داعش به مواضع نیروهای این گردان در مرزهای عراق و سوریه، خبر داده است.

گردان‌های سیدالشهداء تأکید کرد: «بعد از این‌که نیروهای طاغوت آمریکایی اعلام کردند که مرزهای مشترک عراق و سوریه خط قرمز است و نیروهای الحشد الشعبی یا دیگران نباید به آن نزدیک شوند، این نیروهای جنایتکار صبح روز دوشنبه مواضع مبارزان گردان‌های سیدالشهداء را در امتداد این مرزها به‌شدت بمباران کردند.  بمباران ائتلاف آمریکایی «به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای مبارز منجر شد؛ زیرا همان‌گونه که در بیانیه صادرشده در روز دوشنبه اعلام کردند آنها در این حمله از بمب‌های هوشمند استفاده کردند، آنها ادعا کردند که با استفاده از توپخانه هوشمند مواضع داعش را در مرز عراق و سوریه بمباران کرده‌اند در حالی که ما می‌دانیم آنها ما فرزندان الحشد الشعبی و فرزندان مرجعیت را هدف قرار می‌دهند».

این گردان‌ها به ارتش آمریکا هشدار داد که «در مقابل این اقدام ساکت نخواهد نشست و آمریکا پیامدهای چنین اقدامی را خواهد دید. ما اعلام می‌کنیم که این اقدام بدون مجازات نخواهد ماند، ما خواستار حفاظت از مرزهای مشترک عراق با سوریه هستیم و بایستی آمریکا از سرمایه‌گذاری روی این مرزها، که در جهت تحقق اهداف خبیثش برای کشتار و شکستن خط مقاومت شریف است، محروم بماند».

گردان‌های سیدالشهداء همچنین از گروه‌های ذی‌ربط و دولت عراق خواست تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص این حمله آمریکایی‌ها در دستور کار قرار دهند.

نیروهای الحشدالشعبی مسئولیت تأمین امنیت نوار مرزی عراق با سوریه و جلوگیری از تردد عناصر گروه تروریستی داعش در دو سوی این مرز را به‌عهده دارند.