جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ژنرال مک مستر: ما باید از سپاه پاسداران حسابرسی کنیم
Army Lt. Gen. H.R. McMaster listens as President Donald Trump makes the announcement at Trump's Mar-a-Lago estate in Palm Beach, Fla., Monday, Feb. 20, 2017, that McMaster will be the new national security adviser. (AP Photo/Susan Walsh)

ژنرال مک مستر: ما باید از سپاه پاسداران حسابرسی کنیم

ژنرال مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با تلویزیون ام.اس.ان.بی.سی خواهان حسابرسی از سپاه پاسداران به‌خاطر دخالتهایش در منطقه شد و تأکید کرد که نظام حاکم بر ایران، روح توافق اتمی را نقض کرده است.

وی گفت: سپاه پاسداران خاورمیانه را شعله‌ور کرده و چرخه مخربی از خشونت فرقه‌یی را در این منطقه به‌راه انداخته. ما باید به‌خاطر آن از سپاه پاسداران حسابرسی کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا، اضافه کرد: «هدف برجام، هم جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح اتمی و هم متعادل‌کردن رفتارشان بود. اما اقدامات این حکومت، خلاف آن بوده است. آنها رفتار بی‌ثبات‌کننده خود را در سراسر منطقه تشدید کردند. لذا رئیس‌جمهور با جدیت می‌گوید که: «نکته اصلی، باید تمرکز بر نقض روح برجام توسط نظام حاکم بر ایران باشد».

وی افزود: «ما به‌همراه متحدان و شرکایمان یک استراتژی را برای مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران طراحی کرده‌ایم. در همین حال، هم‌چنان قصد داریم با هر گونه ابزار لازم، از دستیابی آنها به سلاح اتمی جلوگیری کنیم».

ژنرال مک‌مستر در بخش دیگری از مصاحبه خود، گفت: «حزب‌الله ابزار نظام حاکم بر ایران  و به‌طور خاص سپاه پاسداران است».