پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » قتل همسر و فرزند ۱۱ ماهه برای دریافت بیمه عمر

قتل همسر و فرزند ۱۱ ماهه برای دریافت بیمه عمر

اخبار جرایم دلخراش ناشی از بحران فقر ادامه دارد. در نمونه‌ای دیگر مردی به دلیل مشکلات مالی و برای بهره‌بردن از بیمه عمر، همسر و فرزند ۱۱ ماهه‌اش را در مشهد به قتل رساند.

روزنامه خراسان شنبه، ۱۴ مرداد داستان این حادثه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، مرد متهم اعتراف کرده‌است که صبح ۱۰ مرداد همسر و فرزند ۱۱ ماهه‌اش را در زمین بزرگ و محصوری در منطقه ناظریه مشهد به قتل رسانده.

او گفته که «مشکلات مالی» انگیزه اصلی او برای این قتل بوده‌است: «وضعیت مالی ام خوب نبود از حدود ۵ ماه قبل خودم و همسرم را بیمه عمر کرده بودم تا این که فکر دریافت پول از بیمه به سرم زد».

متهم با تفنگ ساچمه‌ای از فاصله نزدیک به سر همسرش شلیک می‌کند و او را می‌کشد. کودک ۱۱ ماهه خود را نیز با کوبیدن به دیوار به قتل می‌رساند.

جزئیات دقیق‌تری از انگیزه‌ها و علل این حادثه هنوز منتشر نشده است.

در هفته‌های اخیر اخبار مشابهی واکنش‌های عمومی گسترده‌ای به وجود آورد. در یک نمونه پدری فرزند خود را برای دریافت دیه جلوی خودرویی پرتاب کرده‌بود و در نمونه دیگر، یک پدر فقیر به خود و فرزندان خردسالش قرض برنج خوراند.

بحران فقر به یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی در ایران تبدیل شده است. مهاجرت به حاشیه‌ شهرهای بزرگ به دلیل کمبود امکانات و فرصت‌های شغلی و نیز تغییرات اقلیمی به این بحران دامن زده است.