پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اسکای نیوز:‌ سپاه پاسداران جلوه‌یی از عبای ولی‌فقیه است

اسکای نیوز:‌ سپاه پاسداران جلوه‌یی از عبای ولی‌فقیه است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت:‌ نظام حاکم بر ایران در صدر کشورهای حامی تروریسم در جهان است و بر روی بازوها و شبه‌نظامیانش در کشورهای مختلف تکیه دارد تا بتواند نسخه‌ای از سپاه پاسدران را در این کشورها ایجاد کند.

اسکای نیوز ۱۴مرداد ۹۶:‌
سپاه پاسداران نظام حاکم بر ایران جلوه‌یی از عبای ولی‌فقیه است. اشکال، رنگها و کشورهایی که در آن دخالت می‌کند متفاوت است.

در ایران سپاه پاسداران نهاد ارتش را به‌طور کامل کنار زده. طی این سالیان بودجه سپاه ۴۰درصد بیشتر شده است.

سپاه پاسداران نهادهای بزرگ بازرگانی در ایران را به کنترل خود در آورده است. نفت و گاز و صنایع نظامی و مدنی و تجارت، واردات و صادرات، ساختمان سازی، ارتباطات و کارهای دیگر را به قبضه خود در آورده است.

سپاه پاسداران که بیش از بیست درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص داده سالانه دهها میلیارد دلار از کانال نهادهایی که در اختیار دارد به‌دست می‌آورد. در داخل ایران سپاه پاسداران برای کنترل‌های امنیتی و حفاظت از رژیم به بسیج تکیه دارد.

حمایت نظام حاکم بر ایران از تروریسم انکار ناپذیر است. حکومت ایران تلاش می‌کند نمونه سپاه پاسدارانش را به خارج صادر کند. نظام ایران در لبنان شبه‌نظامیان حزب‌الله را تأسیس کرد. این شبه‌نظامیان تلاش کردند که سلاح را احتکار کنند تا با آن بتوانند دیدگاههای سیاسی خود را به دیگر گروهها تحمیل کند. این گروه تمامی نهادهای حکومت لبنان را به کنترل خود در آورده است.

در عراق دستهای نظام حاکم بر ایران شبه‌نظامیان حشدالشعبی را تولید کرد تا بازوی نظامی تهران باشند و خواسته‌های سیاسی آن را محقق کنند. شبه‌نظامیان فرقه‌گرا ظاهر شدند و ارتش را برکنار کردند. این کاری است که در بسیاری کشورها انجام شده است.

کمی دورتر از این دو نمونه کودتا علیه دولت قانونی یمن با پولهایی به راه افتاد که از راه مواد مخدر و قاچاق سلاح به‌دست آمده بود. سران حوثی گوش به فرمان نظام حاکم بر ایران هستند.

این شبه‌نظامیان به کمک علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور معزول یمن شتافتند و بعد از آن کودتا کردند. سپس عناصر سپاه پاسداران وارد صنعا شدند.