جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر محمود صادقی: خاکی صدیق و زرافشان با ایده‌آل‌های ما فاصله زیادی دارند

دکتر محمود صادقی: خاکی صدیق و زرافشان با ایده‌آل‌های ما فاصله زیادی دارند

دکتر محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون امید مجلس (فام) درباره نظرات خود راجع به وزرای پیشنهادی وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش توضیح داد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به گفت‌وگویی که روز جمعه از او منتشر شد و شائبه حمایت وی از دو گزینه مطرح شده را به همراه داشت، گفت:

این مصاحبه در وضعیت شتابزده قبل از حضور من در یک جلسه انجام شد و اصل نظر من این بود که این دو گزینه با ایده‌آل‌های مورد نظر ما برای این دو وزارتخانه فاصله زیادی دارند.

مطلوب ما در وزارت علوم، افرادی در حد و اندازه آقایان فرجی دانا و توفیقی بودند که آقای روحانی یا نتوانست و یا نخواست که از چنین افرادی در کابینه استفاده کند و در مصاحبه قبلی که روز چهارشنبه انجام شد، توضیح دادم که بررسی اولیه و اجمالی ما درباره آقای خاکی صدیق نشان می‌دهد که ایشان در دوره اصلاحات و دوره فعلی در ریاست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، به عنوان یک فرد علمی و اخلاقی، فرد مناسبی بوده اما ایشان با ایده‌آل های ما برای وزارت فاصله دارد.

من سال گذشته برای سخنرانی در دانشگاه خواجه نصیر توسط انجمن دانشجویی این دانشگاه دعوت شدم و در آن زمان به نظر می‌آمد که تشکلهای دانشگاه خواجه نصیر از عملکرد ایشان ناراضی نیستند. اما این مربوط به آن مقطع زمانی و در سطح مدیریت دانشگاه خواجه نصیر بود و به هیچ وجه معنای آن رضایت تشکلها از قرارگرفتن ایشان در جایگاه وزارت نیست.

بنده مشخصا درباره این دو وزارتخانه پیشنهاد داده ام که نظر تشکلهای صنفی زیربط نیز در بررسی های فراکسیون درباره این دو وزارتخانه حتما مورد توجه قرار گیرد و نظر تشکلهای دانشجویی و تشکلهایی نظیر انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه ها، در بررسی وزیر پیشنهادی علوم، مورد توجه فراکسیون قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر معتقدم آقای زرافشان هم با ایده‌آل‌های مورد نظر ما برای وزارت آموزش و پرورش فاصله زیادی دارد و در این حوزه هم نظر ما این بود که شخصی در حد و اندازه دکتر نجفی برای وزارت معرفی شود.

البته تا جایی که بنده بررسی کردم آقای زرافشان هم تجربه و سابقه زیادی در آموزش و پرورش دارد و سابقه مدیریت در سطوح مختلف را داشته است. اما همانطور که گفتم با ایده‌آل‌های مورد نظر ما برای وزارت آموزش و پرورش فاصله زیادی دارد.