جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمدتقی کروبی: سلامت آقای کروبی برای ما خط قرمز است

محمدتقی کروبی: سلامت آقای کروبی برای ما خط قرمز است

نگرانی نسبت به سلامت مهدی کروبی از رهبران در حصر جنبش سبز بعد از حاد شد مشکل قبلی وی افزایش پیدا کرده است ولی مقام‌های امنیتی هنوز اجازه نمی‌دهند که گزارش دقیقی از وضعیت پزشکی وی منتشر شود.

محمدتقی کروبی در گفت‌وگویی ضمن اظهار نگرانی نسب به وضعیت سلامت پدرش می‌گوید که «از روند امور چنین به نظر می‌آمد که ماموران اطلاعاتی مرتبط با دولت، خللی در روند درمان او ایجاد کنند. چون سلامت آقای کروبی برای ما خط قرمز است و هرگونه کوتاهی مسوولان را فورا به اطلاع مردم می‌رسانیم.»

به گفته وی «چند روز پیش که حال آقای کروبی در محل حصر نامناسب شد، پزشک وزارت اطلاعات، تشخیص داد ایشان دچار عارضه قلبی شده و بعد از انتقال به بیمارستان به همراه اورژانس، این تشخیص از سوی پزشکان بیمارستان هم تایید شد.»

او در تشریح روند رسیدگی پزشکی می‌گوید: «آنژیوگرافی در همان زمان انجام شد اما در حالی که پزشکان اصرار داشتند آقای کروبی باید تحت مراقبت در بیمارستان بماند، با مخالفت نیروهای امنیتی، به حصر بازگشت داده شدند.»

به گفته او «یک روز بعد آقای کروبی دوباره دچار مشکل شد که منجر به همان بیانیه خانواده ایشان مبنی بر مسوولیت شخص رهبر، رییس جمهور و دستگاه قضایی در بروز این حوادث شد.»

محمدتقی کروبی می‌گوید: «پس از اعزام مجدد پدر به بیمارستان، عمل آنژیوگرافی مجدد انجام شد. در حال حاضر پزشکان منتظر هستند که ببینند ضربان قلب آقای کروبی به حالت طبیعی خود بر می گردد یا نه. در صورت بازگشت ضربان به حالت طبیعی، قرار بود که امشب ایشان ازبخش مراقبت های ویژه خارج و به بخش عادی منتقل شوند.»

گروهی از فعالان مدنی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موازات انتشار خبرهای نگران‌کننده درباره سلامت مهدی کروبی خواهان امکان ملاقات با او در بیمارستان شده‌اند اما مجموعه این تلاش‌ها تاکنون ناکام مانده است.

(زيتون)