پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ابوالفضل قدیانی: آيا رهبری از شاه برای حصر الگوبرداری كرده است؟/ محبوبیت محصوران برای آیت‌الله خامنه‌ای آزار دهنده است

ابوالفضل قدیانی: آيا رهبری از شاه برای حصر الگوبرداری كرده است؟/ محبوبیت محصوران برای آیت‌الله خامنه‌ای آزار دهنده است

 

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی سبز و از مبارزان قبل و بعد از انقلاب در یادداشتی با اشاره به اینکه مانع اصلی شکستن حصر شخص رهبر است، تاکید کرده که این اراده، نافی مسئولیت نیروهای امنیتی و آقای روحانی برای عمل به تعهد خود نیست.

به گزارش شبتاب نیوز به نقل از کلمه، ابوالفضل قدیانی از زندانیان سیاسی قبل و پس از انقلاب، در یادداشت خود یادآور شده است که آقای روحانی و دولتش و اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان خود شاهد بوده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین و مصرانه‌ترین شعار مردم برداشتن حصر بود که آزادی زندانیان سیاسی را هم در بر می‌گیرد، بنابراین همت و اصرار آنان با پشتوانه اجتماعی موجود در برداشتن حصر و آزادی زندانیان سیاسی کارساز خواهد بود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی محصورین طی چند هفته گذشته، پرسیده است: آیا آقای خامنه‌ای با اصرار ورزیدن به ادامه‌ی حصر رهبران جنبش سبز از شاه مستبد که مرحوم مصدق رهبر محبوب ملت ایران را بعد از زندان تا آخر عمر به تبعید و حصر احمدآباد فرستاد الگوبرداری می‌کند یا با او به رقابت پرداخته است.

متن کامل این یادداشت را به گزارش کلمه، در ادامه بخوانید:

بسمه تعالی

هفته گذشته آقای کروبی یکی از رهبران سرافراز جنبش سبز به علت تشدید بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شد. پس از اقدامات اولیه پزشکی همانطور که در بیانیه خانواده محترم ایشان آمده علیرغم نظر پزشکان با کارشکنی مامور اطلاعات قبل از کامل شدن معالجات، ایشان را به محل حصر غیرقانونی، ظالمانه و عدالت‌کش منتقل کردند.

همزمان با انتقال مجدد آقای کروبی به بیمارستان فرزندان عزیز آقای موسوی و خانم رهنورد اعلام کردند بیماری‌های والدینشان تشدید گردیده و زندانبانان مانع از مداوا و انتقال ایشان به بیمارستان می‌شوند. سوال این است که علت ممانعت از مداوا و یا تعلل در مداوای رهبران سرافراز جنبش سبز چیست؟ آیا همانطور که آقای محمدتقی کروبی گفته است می‌خواهند بتدریج آنان را به قتل برسانند که استنباطی منطقی به نظر می‌رسد و اصولا تعلل در مداوا صرف از هر انگیزه‌ای که داشته باشد همین نتیجه را به بار خواهد آورد. آیا آقای خامنه‌ای با اصرار ورزیدن به ادامه‌ی حصر رهبران جنبش سبز از شاه مستبد که مرحوم مصدق رهبر محبوب ملت ایران را بعد از زندان تا آخر عمر به تبعید و حصر احمدآباد فرستاد الگوبرداری می‌کند یا با او به رقابت پرداخته است.

در هر حال به نظر بنده هراس و وحشت مستبد امروز ایران از افکار عمومی است که به درستی دریافته است که اکثریت قاطع مردم ایران طرفدار و حامی رهبران سربلند جنبش سبزاند و این محبوبیت برای وی سخت آزار دهنده است نتیجه آنکه می‌بینیم از یک سو گیجی در تحلیل و عمل برای وی و نیروهای امنیتی‌اش به بارآورده که در همین چندروزه شاهد آن بودیم و از طرف دیگر حس کینه‌توزی و انتقام‌جویی را در آنان تشدید می‌کند.

بر همگان روشن است که مانع اصلی شکستن حصر آقای خامنه‌ای است و ادامه حصر هم به اراده‌ی اوست بنابراین مسئول حفظ جان و سلامت محصوران شخص رهبر است البته این نافی مسئولیت نیروهای امنیتی نیست و البته آقای حسن روحانی همانطور که در مورد شکستن حصر به مردم وعده داده باید به تعهد خود عمل کند و از تلاش و کوشش در جهت برداشتن حصر باز نایستد و نتیجه‌ی تلاش خود را به‌طور شفاف به مردم اعلام کند.

آقای روحانی و دولتش و اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان خود شاهد بوده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین و مصرانه‌ترین شعار مردم برداشتن حصر بود که آزادی زندانیان سیاسی را هم در بر می‌گیرد بنابراین همت و اصرار آنان با پشتوانه اجتماعی موجود در برداشتن حصر و آزادی زندانیان سیاسی کارساز خواهد بود. زندانیانی نظیر نرگس محمدی و عبدالفتاح سلطانی این آزادگانی که خدمات شایانی در جهت گسترش حقوق بشر و اجرای قانون به جامعه کرده‌اند و نیز امثال اسماعیل عبدی که برای احقاق حقوق معلمان هزینه سنگینی پرداخته‌اند و سایر زندانیان سیاسی را نباید هرگز فراموش کنیم که فراموش شدنی هم نیستند.

امید است که از کوشش و تلاش جهت آزادی آنان دریغ نگردد.

والعاقبه للمتقین

ابوالفضل قدیانی