سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » جریان صدر:دخالت های منفعت طلبانه حکومت ایران در عراق و طائفه گرایی را باصراحت و وضوح محکوم کرد

جریان صدر:دخالت های منفعت طلبانه حکومت ایران در عراق و طائفه گرایی را باصراحت و وضوح محکوم کرد

مقتدا صدر رئیس جریان شیعه عراقی معروف به “جریان صدر” که براساس دعوت شاهزاده محمدسلمان به عربستان سفرکرده بود در نشستی با او، دخالت های منفعت طلبانه رژیم ایران در عراق و طائفه گرایی را باصراحت و وضوح محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

جزئیاتی از دیدار پرحاشیه مقتدی با ولیعهد سعودی

به گزارش ایسنا، صلاح العبیدی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در گفت‌وگو با شبکه العربیه تاکید کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این دیدار اعتراف کرد که اشتباهاتی در دولت قبلی عربستان وجود داشت و دو طرف تاکید کردند باید این اشتباهات را جبران کنند و بغداد و ریاض در جهت روابط بهتر گام بردارند.

العبیدی سخنگوی صدر – در حالی که  بر اهمیت گسترش روابط بین عراق و عربستان به صورتی که تنها در سطح سیاسی و دیپلماتیک محدود نباشد، تاکید میکرد-تصریح نمود: ایران در عراق به دنبال منافع خود است و ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم منافع خود را بر خلاف منافع عراق در کشور دنبال کند. مقتدا صدر به شاهزاده محمدبن سلمان ولیعهد عربستان تاکید کرد باید گام‌های عملی برای حل اختلافات و گشودن چشم‌اندازهای همکاری برداشته شود.صدر و بن سلمان بر این مساله نیز توافق کردند که باید زبان میانه‌روی را در پیش گرفته و از مواضع و اظهارات طایفه‌گرایانه رهایی یافت.

مقتدی صدر ۳۰ ژوئیه بنا به دعوت رسمی عربستان به این کشور سفر کرد.