پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمود احمدی‌نژاد گفته‌های دادستان دیوان محاسبات را اشاعه اکاذیب و خلاف قانون اساسی دانست

محمود احمدی‌نژاد گفته‌های دادستان دیوان محاسبات را اشاعه اکاذیب و خلاف قانون اساسی دانست

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، گفته‌های دادستان دیوان محاسبات را مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی دانست.

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات کشور هشتم مرداد گفته بود احمدی‌نژاد هفت حکم قطعی و درحال اجرا در این دیوان دارد که پنج مورد آن نفتی است.

به‌گفته آقای شجاعی، فروش نفت توسط نیروی انتظامی، خرید بنزین در قبال فروش نفت خام، پرونده بابک زنجانی، پرداخت ۱۶ میلیارد تومان به دانشگاه ایرانیان و پرونده فساد ۱۵ میلیاردی سازمان هلال احمر از جمله پرونده‌هایی است که محمود احمدی‌نژاد و دولتش در دیوان محاسبات کشور دارند.

آقای احمدی‌نژاد در واکنش به این اتهامات در اطلاعیه خود نوشته که تصمیم گرفته سکوت را کنار بگذارد و به زودی اطلاعات بیشتری را از آنچه وی یک «توطئه شوم» خوانده، منتشر خواهد کرد.

متن نامه احمدی نژاد خطاب به ملت ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللّهمّ عجّل لوليّك الفرج والعافيه والنّصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه»

ملت عزیز و بزرگوار ایران

سلام و درود خدا بر شما و همه مومنان و موحدان و آزادی خواهان و عدالت طلبان

متاسفانه و در شرایطی که کشور با تهدیدات فراوان خارجی و داخلی مواجه است و مردم تحت شدید ترین فشارهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی قرار دارند ، باندهای قدرت و ثروت با سواستفاده از شرایط به دنبال اجرای سناریویی ناجوانمردانه علیه جمعی از خادمان شما در دولت های نهم و دهم هستند.

پرده اول این سناریو با دستگیری بلاوجه آقای بقایی اجرا شد و پرده دوم در اظهارات غیرقانونی دادستان دیوان محاسبات و اتهامات سراسر کذب ایشان رونمایی شد.

اینجانب اصرار داشته و دارم که مانند 12 سال گذشته به خاطر مصالح کشور در برابر این رفتارهای ضداخلاقی و ضد مردمی به سکوت خود ادامه دهم لیکن امروز احساس وظیفه می کنم تا پشت پرده این نقشه شوم و این اقدامات زشت را برملا نمایم.

ضمن تکذیب قاطع این ادعاها ، اعلام میدارد که اظهارات این فرد، مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار و اقدامات این فرد که به پشتیبانی صاحبان قدرت تکرار می شود بر خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی است.

اما از آنجا که طی سالهای اخیر شکایت ما از افترا و اتهام زنندگان تا کنون رسیدگی نشده است ، به ناچار باید این مسائل را با شما در میان بگذارم. به لطف خداوند و به زودی شرح کاملی از اصل ماجرا و توطئه های غیر اخلاقی طراحی شده را با شما در میان خواهم گذاشت.

از خداوند متعال سلامتی و عزت ملت را تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) مسئلت دارم

خادم ملت ایران

محمود احمدی نژاد