جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اسکای نیوز: تحلیلگران و کارشناسان امور ایران می‌گویند تهدیدهای نظام ایران در قبال تحریمهای کنگره آمریکا توخالی است

اسکای نیوز: تحلیلگران و کارشناسان امور ایران می‌گویند تهدیدهای نظام ایران در قبال تحریمهای کنگره آمریکا توخالی است

اسکای نیوز ۸مرداد ۹۶
 در رابطه با میزان جدی بودن اظهارات سران نظام حاکم بر ایران علیه آمریکا، ژنرال محمد زیاد از مصر به اسکای نیوز گفت: به نظر من تهدیدهای روحانی نوعی بازار گرمی برای تندروهای ایران است. این بازار گرمی بعد از آن است که تندروها او را به پیدا کردن راههایی برای ارتباط با آمریکا، بعد از فشارهای شدید این کشور علیه نظام ایران متهم کردند.

در صحنه نظامی هم تهدید نظام حاکم بر ایران در مورد بستن معابر دریایی جدی نیست و توان بستن تنگه هرمز را ندارد، این تنها یک تهدید لفظی است، تلاشی برای پاسخ دادن به اقدامات آمریکا که طی ماههای گذشته شدت پیدا کرده است.

به گزارش اسکای نیوز: ترامپ گفته است از توافق اتمی با نظام حاکم بر ایران راضی نیست و مجازاتهای جدیدی علیه حکومت ایران اعمال می‌کند. ترامپ بعد دیگری به این مجازاتها می‌دهد و می‌گوید نظام حاکم بر ایران نباید در امور کشورهای دیگر دخالت کند.

محمد مجاهد الزیات عضو شورای امور خارجه پارلمان مصر: دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش گفت این توافق را زیر پا می‌گذارد ولی بعداً دید که این کار سختی است. او و دولتش تلاش می‌کنند وجه فنی توافقنامه را از وجه سیاسی آن جدا کنند. از نظر فنی دولت آمریکا گفته است رژیم ایران به توافق اتمی التزام داشته است این وجه در سه محور اصلی خلاصه می‌شود:
کاهش غنی‌سازی اورانیوم به سطح ۳و نیم درصد
نگهداری تعداد مشخصی سانتریفوژ
و انتقال آب سنگین و سوخت اتمی به خارج از ایران
قرار بر این بود با توافق اتمی نظام حاکم بر ایران در اداره بحرانهای منطقه شریک باشد دولت آمریکا عقیده دارد که رفتار حکومت ایران در منطقه غیرقابل قبول است و این رژیم به بحران در عراق، سوریه، یمن و لبنان دامن می‌زند. رژیم ایران همچنین در کشورهایی مانند بحرین دخالت و تنش آفرینی می‌کند. از نظر آمریکا این‌گونه اقدامات نظام حاکم بر ایران مستحق مجازاتهای جدیدی است.