چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حقانی: وقتی من عضو شورا هزینه پل صدر را نمی دانم، وای به حال مردم!/ پل های پشت سرشان را خراب می کنند تا مدیریت بعدی شهری دچار مشکل شود

حقانی: وقتی من عضو شورا هزینه پل صدر را نمی دانم، وای به حال مردم!/ پل های پشت سرشان را خراب می کنند تا مدیریت بعدی شهری دچار مشکل شود

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دوره چهارم شورا هم به اتمام رسید اما هنوز سرجمع هزینه های احداث پل صدر معلوم و اعلام نشده، گفت: وقتی من به عنوان نماینده مردم نمی دانم برای ساخت پل صدر چقدر هزینه شده، وای به حال مردم! چرا این حق را برای مردم که صاحبان اصلی شهر هستند، قائل نیستید که بدانند عوارضی که از آنها دریافت کرده اید را کجا و چگونه هزینه نموده اید؟

وی درباره این ادعا که 4 هزار میلیارد تومان برای پروژه پل صدر و تونل نیایش هزینه کرده اند، اعلام کرد: حتماً هزینه های این پروژه، بسیار بیشتر از اعداد و ارقام مورد ادعاست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: با خراب کردن پل های پشت سرشان، می‌خواهند مدیریت شهری بعدی را برای اداره شهر در آینده با مشکل رو به رو کنند.

حقانی درباره رقم دقیق هزینه ساخت پل صدر نامشخص است، ادامه داد: می پرسیم رقم دقیق هزینه های پل صدر چقدر است؟ قالیباف پاسخ می دهد1200 میلیارد تومان، یکی از معاونان وی می گوید 700 میلیارد تومان، معاون دیگر وی اعلام می کند با احتساب پل نیایش، 4 هزار میلیارد تومان و مجری پروژه می گوید 6 هزار میلیارد تومان!

وی با تأکید بر اینکه حتی اگر بر فرض محال بپذیریم که برای احداث پروژه صدر و تونل نیایش، 4 هزار میلیارد تومان هزینه شده باشد، گفت: این به آن معناست که برای این پروژه از جیب هر شهروند تهرانی، حداقل نیم میلیون تومان هزینه شده که البته به مراتب بیشتر از رقم اعلام شده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که همه منابع درآمدی شهر را هزینه نموده اند، افزود: نه تنها منابع پایدار، که منابع ناپایدار شهر را هم مصرف نموده اند تا عملاً برای اداره شهر در آینده چیزی باقی نماند.

حقانی ادامه داد: بر اساس اظهارات اخیر یکی از اساتید دانشگاه، پل صدر 5 تا 10 سال آینده به دلیل نداشتن توجیه علمی و ناکارآمدی در بهبود ترافیک، تخریب خواهد شد. ساخت پل صدر هزینه بسیار گزافی را به شهروندان تحمیل کرد و می توان آن را گران ترین پروژه شهری کشور نامید و تخریب آن نیز هزینه بسیار گزاف دیگری را به شهروندان تحمیل خواهد کرد.
منبع:خبرآنلاین