جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مصطفی درایتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت: کابینه دوازدهم هماهنگی بیشتری با شعارهای رئیس جمهور داشته باشد

مصطفی درایتی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت: کابینه دوازدهم هماهنگی بیشتری با شعارهای رئیس جمهور داشته باشد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار از جریان اصلاحات و کسانی که خود را منصوب به این جریان می‌دانند این است که با یک بلوغ و تحلیل بیشتر به مسائل بپردازند.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کشیده شدن اختلافات به سطح رسانه‌ها قطعا تاثیر خوبی ندارد اما به دلیل گستردگی طیف اصلاحات، تفاوت سلیقه‌ها و سهم خواهی‌های درون جریانی هنگام مصادیق بعنوان مثال در لیست بستن‌ها اجتناب ناپذیر است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در کار جبهه‌ای زمانی که به مصادیق می‌رسیم این اختلافات طبیعی است، چراکه گروه‌ها با توجه به توقعات و تحلیل‌هایشان انتظاراتی دارند و ممکن است این مسائل به رسانه‌ها کشیده شود، در این طیف نشست‌های همگرایانه مشترک وجود ندارد و احزاب و گروه‌ها در جمع‌های محدودترشان به مسائل می پردازند.

درایتی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال در جریان شورای شهر قطعا افراد بهتر و شناخته شده تری وجود داشتند اما مبنای کار براساس کارجمعی و جبهه ای بوده و ممکن است در این فرآیند ایراداتی وجود داشته باشد که باید تلاش کرد این ایرادات برطرف شوند.

وی تصریح کرد: نباید به اعتماد و امید مردم خدشه وارد شود، مردم فارق از افراد داخل لیست به جریانی اعتماد کردند که علامت‌های مشخصی داشت و باید از این اعتماد به عنوان ذخیره اصلاحات و آینده کشور استفاده کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: تمامی احزاب و گروه‌ها باید کمک کنند تا روند خواست و مطالبه‌های مردم از این جریان نوگرا محقق شود و نباید با طرح مطالب کم ارزش به امید مردم آسیب بزنیم.

وی با اشاره به انتقادها علیه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: همیشه در انتقاد به یک ساختار می بایست کارکردهای مثبت و منفی آن را بررسی کنیم، اما گاهی اوقات پس از پایان کار، برخی نواقص را آنچنان برجسته می کنیم که از توانمندی های آن ساختار غفلت می شود.

درایتی افزود: با تدبیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اتفاق مهمی در شورای شهر تهران و سایر کلان شهرها رخ داد و نباید طوری انتقاد کرد که بدون ارائه جایگزین یک تخریب کامل انجام شود.

وی ادامه داد: ممکن است ایرادهایی به این ساختار وارد باشد که باید تلاش کرد تا مشکلات که البته قابل رفع شدن هم هستند، ترمیم و نواقص به مرور برطرف شوند، اما هیچ عقل سیاسی نمی پذیرد که بدون هیچ بدیل بهتری دست به تخریب این ساختار بزنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این شورا با تمام انتقادهایی که به آن می شود در دو مرحله توانسته کارهای بزرگی انجام دهد و نواقص با گفت و گو و به مرور برطرف می شوند،  اگر انتقادها را به سمتی ببریم که کلیت دیده نشود و جایگزینی هم ارائه ندهیم، نمی توانیم ارزیابی کنیم که این حرف‌ها دلسوزانه است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در مورد کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: مطالبه جریان اصلاح طلب از آقای روحانی این است که به شعارها عمل شود و تا زمانی که دولت به آن سمت حرکت کند، مورد تایید است.

درایتی افزود: در دولت یازدهم در برخی حوزه ها دولت ضعیف عمل کرد و چنانچه آقای روحانی بخواهد به شعاریش عمل کند نیاز است که آن خلاها پر و از افراد چابک تری استفاده شود بنابراین یا آقای روحانی با تعهداتی که از همین افراد میگیرد ادامه می دهد یا دست به تغییرات می زند.

وی با بیان این که ممکن است گروه‌ها و افرادی لیست‌های پیشنهادی‌شان را درباره کابینه به آقای روحانی ارائه دهند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد: درمورد تغییرات می بایست افرادی حضور پیدا کنند که حداقل از نظر افکار عمومی تلقی این نباشد که این فرد از نفر قبلی ضعیف‌تر است، بنابراین دولت به دلیل احترام به افکار عمومی می‌بایست با احتیاط بیشتری گام بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: سیاست داخلی و حوزه رسانه‌ای دولت از نقاط ضعف دولت یازدهم بود و تیم دولت در این حوزه‌ها با شعارهایش فاصله زیادی داشت.

وی عنوان کرد: شاهد این بودیم که پس از پیروزی، آقای روحانی از برخی همکارانشان گلایه کردند، رییس جمهور باید مراقب باشند که اگر چهارسال دوم هم بخواهند گلایه کنند، این گلایه به خودشان بر می گردد چراکه در دولت اول مجلس مقداری متفاوت بود اما مردم مسیر را برای آقای روحانی هموارتر کردند و انتظار دارند که باتوجه به شعارهایی که بارها آقای روحانی در تبلیغات‌ها به آن تاکید کرد افرادی مناسب انتخاب شوند.

درایتی با بیان این که در انتخابات اخیر جریان اصلاحات بدون سهم خواهی ولی با تاکید برشعارهای آقای روحانی از ایشان حمایت کامل کرد، گفت: جهت گیری آقای روحانی و کابینه‌شان بیش از این که چه فردی با چه گرایشی انتخاب می شود برای ما اهمیت دارد و امیدواریم کابینه دولت دوازدهم هماهنگی بیشتری با شعارهای دکتر روحانی داشته باشد.