شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا:‌ نظام حاکم بر ایران به تحریکات خود ادامه می‌دهد

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا:‌ نظام حاکم بر ایران به تحریکات خود ادامه می‌دهد

به گزارش از فاکس نیوز: برای اولین بار بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ یک ناو آمریکا به قایق گشت سریع السیر نظام حاکم بر ایران در خلیج‌فارس که به ناو آمریکا نزدیک می‌شد و به ۱۵۰ یاردی آن رسید شلیک هشداری کرد. این اقدام ریسک تصادم داشت. این قایق متعلق به سپاه پاسداران بوده است که تذکرات مکرر ناو یو.اس.اس ساندرپل را ناشنیده گرفت.

این ناو آمریکا همچنین منورهای هشداری شلیک کرد و علائم خطر برای قایق سپاه پاسداران ارسال کرد. پنج بار شیپور ناو برای این قایق به‌طور هشداری نواخته شد.

این حادثه وقتی پیش آمد که یک ناوگان از کشتیهای آمریکا و گاردهای ساحلی مشغول کار آموزشی در شمال خلیج‌فارس بودند.

در کنگره رئیس کمیته نیروهای مسلح به این خبر، فوری واکنش نشان داد.

مک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا:‌ «ما در سراسر جهان با تجاوزکاریهای فزاینده‌یی مواجهیم. اخیراً نیز ما فعالیتهای مهاجمانه‌یی از طرف چینیها و بعد روسها و حالا هم نظام حاکم بر ایران مشاهده کرده‌ایم. روشن است که اینها در سراسر جهان دارند ما را تست می‌کنند»

سال گذشته فاکس‌ نیوز به عرشه ناو یو.اس.اس نیواورلئان در تنگه هرمز سفر کرد و با ژنرال جوزف وتل فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه دیدار کرد تا این قایقهای سریع حکومت ایران را از نزدیک ببیند. چند ماه بعد از آن نظام حاکم بر ایران ۱۰ ملوان آمریکایی را به گروگان گرفت.

خبرنگار: نمی‌خواهید ایران را به‌خاطر دستگیری ملوانهایتان مورد حسابرسی قراردهید؟ژنرال وتل:‌ «فکر کنم باید مورد حسابرسی قرار گیرند».

بعد از ۲۰۱۵ تقریبا ۶۰برخورد میان نیروی دریایی آمریکا وحکومت ایران در خلیج‌فارس صورت گرفته است. این یکی از دلایلی است که کنگره آمریکا تحریمهای جدید را علیه نظام حاکم بر ایران اعمال می‌کند.