شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جهانگیری: باید برای مطالبات زنان و جوانان فکری کرد/ نباید در میدانی که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند بازی کنیم

جهانگیری: باید برای مطالبات زنان و جوانان فکری کرد/ نباید در میدانی که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند بازی کنیم

اسحاق جهانگیری در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت‌و‌گوی دولت بخش خصوصی گفت: انتخابات بسیار بزرگ و با شکوهی را پشت سر گذاشتیم و مردم مطالبات را در جریان آن مطرح کردند.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: مطالباتی مطرح شد که هم اکنون پیش روی مسؤلان نظام است که ما باید آن را پیگیری کنیم.

او خاطر نشان کرد: اگر به برخی از مطالبات تا کنون پاسخی داده نشده به معنی حذف نیست قطعا با شدت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی از تحولات جامعه گفت: بخش عظیم جمعیت کشور ما جوان است که باید برای این قشر و مطالباتشان کاری کرد و باید به یاد داشته باشیم که این جمعیت ثابت نخواهد ماند و روز به روز افزایش خواهد یافت. پس باید برای مطالبات آنان نقشه راه داشته‌باشیم.

او اضافه کرد: گفته می‌شود که جمعیت شهری ما در حال افزایش است. باید برای مطالبات آنان فکری کرد. همچنین زنان که نیمی از جامعه هستند، مطالبات خود را دارند و باید برای آنها نیز فکری کرد.

جهانگیری بااشاره به شرایط منطقه عنوان کرد: ما در شرایط خاصی در منطقه قرار گرفته‌ایم، لابی صهیونیستی از بدو تاسیس جمهوری اسلامی فعال بوده است که متأسفانه توانسته کشورهای منطقه را با خود همراه کند تا بر ضد جمهوری اسلامی اقدام کنند.

او ادامه داد: دولت جدید آمریکا در حال حاضر تندتر از قبل در حال فعالیت است. دولت آمریکا درصدد آن است که جا بیاندازد که ایران ناقض برجام است و قصد دارد فضای اقتصادی ایران را نا‌امن نشان دهد.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در شورای عالی امنیت ملی سران سه قوه وجود دارد که مصوبات به سمع و نظر رهبری می‌رسد و بعد از تایید ایشان تصویب می‌شود. یک کمیسیون برای نظارت بر روند برجام شکل گرفته که اگر تائید کند نقضی صورت گرفته، اقدام مقتضی را انجام می‌دهیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت آمریکا قصد دارد شرایط ایران رابرای سرمایه گذاری خارجی نا‌امن نشان دهد اظهار داشت: ما باید طراحی آمریکایی‌ها را که قصد دارند وضعیت ما نامطمئن نشان دهند مقابله کنیم و خدا را شکر تا امروز اقدامات آمریکایی‌ها به ثمر نرسیده است.

او تاکید کرد: نباید در میدانی که آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند بازی کنیم.