جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علم‌الهدی: موضع‌گیری برخی مسئولان، ریل‌گذاری برای دشمن است/ جریانی مقدس و خیالی به نام برجام درست کردیم

علم‌الهدی: موضع‌گیری برخی مسئولان، ریل‌گذاری برای دشمن است/ جریانی مقدس و خیالی به نام برجام درست کردیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مایه تاسف است که در داخل نظام و کشور برای آمریکا و استکبار جهانی در حوزه تحریم‌ها ریل‌گذاری می‌شود و این در حالی است که بعضی از آقایان می‌گویند پس از امضا برجام تحریم‌ها افزایش پیدا نکرده است.

علم‌الهدی با اشاره به فرارسیدن ایام حج تصریح کرد: این هفته، هفته حج نیز هست، مسئله حج امسال با حج هرسال خیلی تفاوت دارد، عزیزانی که توفیق تشرف به حج دارند به امید این‌که همه موانع برطرف شود که امیدواریم این‌چنین بشود، باید توجه داشته باشند حج امسال ما همراه با یک جهاد است؛ روایتی از امام (علیه‌السلام) نقل‌شده که «هیچ عملی در بین اعمال و عبادات بالاتر و بافضیلت تر از حج نیست مگر جهاد» اما حج امسال خوشبختانه حج آمیخته با جهاد است و ان شاالله امیدواریم حضور برادران و خواهران ما و عزیزان حج گذار ما با برنامه‌ریزی‌شده بسیار حساب‌شده سازمان محترم حج و با موقعیت‌های خاصی که در عرصه ترویج اندیشه انقلابی بعثه مقام معظم رهبری در حج ایجاد می‌کند، ان شاالله این حج نمایشگر جهاد عظیم هم باشد.

اقتدار نظام اسلامی، دشمن را در برخوردها وقیح‌تر کرده است

او با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی، دشمن را مستأصل و در برخوردها وقیح‌تر کرده است، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است و دشمن ما را به عکس‌العمل واداشته است، حرکت مقتدرانه ما چه در حوزه سیاست، فرهنگ و چه در حوزه اجتماعی است که رو به تصاعد و پیشرفت است، این دشمن ما را روزبه‌روز مستأصل‌تر می‌کند و او هم درصدد اجرای عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های وسیع‌تر و وقیحانه‌تری در برابر این پیشرفت و تصاعد موقعیت جهانی ما هست.

جوامع دنیا به ما توجه دارند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه برای دشمن ناگوار است و قابل‌تحمل نیست، این است که دنیا متوجه ما است، جوامع دنیا به ما توجه دارند، صرف‌نظر از جوامع اسلامی، حتی جوامع غیر اسلامی هم تمام توجهشان به ما هست، این دنیای استکبار را مستأصل کرده؛ فکر کردند با وابسته کردن جریان‌های حکومتی در کشورهای اسلامی و طواغیت در سایر کشورها، استکبار خودشان را در دنیا تثبیت کنند اما دقیقاً به این نکته توجه دارند این وازدگی که ملت‌ها از استکبار جهانی پیدا می‌کنند و این گرایش و توجهی که در بین ملت‌ها چه ملت‌های اسلامی، چه ملت‌های مستضعف دیگر به‌طرف اصول انقلاب و ارزش‌های انقلابی و اسلامی ما هست، روزبه‌روز سفره استکبار را از زیر پای مردم جمع می‌کند و روزبه‌روز قدرت استکبار را در دنیا محدود می‌کند لذا این‌ها درصدد این هستند که هرچه بیشتر لطمه و ضربه بزنند.

تحریم اخیر آمریکا علیه ایران، نشانه استیصال استکبار است

علم‌الهدی به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: حرکتی که اخیراً آمریکا در تحریم‌های ناروا انجام داده است، عکس‌العمل و نمایشگر این واقعیت است که بر استیصال آمریکا افزوده ‌شده، این‌که آمریکا دست به این کارها می‌زند و خود را از یک بازار عظیم قدرت و منابع اقتصادی محروم می‌کند، صرفاً به این‌که ما را تحریم کند و به خیال خود ما را در اقتصاد مستأصل کند، نشان از درماندگی و استیصال استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی است که آنان مستأصل شده‌اند در مقابل رشد و توسعه‌ای که انقلاب، اصول و ارزش‌های ما دارد در دنیا پیدا می‌کند.

موضع‌گیری برخی مسئولان، ریل‌گذاری برای دشمن است

او ریل‌گذاری برخی افراد در داخل کشور برای دشمن را مشکل امروز در مقابله با تهدیدهای دشمن دانست و بیان کرد: آنی که مایه تأسف هست این است که در داخل نظام و در داخل کشور و جامعه ما، ریل‌گذاری‌هایی می‌شود که آمریکا بیشتر در این تحریم‌ها و تهاجم‌ها بهره‌برداری کند و این حرکت‌های نابکارانه استکباری در جریان اجتماعی مردم ما اثرگذار بشود، مشکل ما ریل‌گذاری‌هایی است که در داخل کشور انجام می‌گیرد؛ ریل‌گذاری‌ها در سه بعد است، بعد اول اصولاً نوع برخورد مسؤولان ما با این تحریم‌ها چه در حوزه دولت و چه در حوزه مجلس است.

کجای این تحریم‌ها از قبل بوده است؟

امام جمعه مشهد با انتقاد از برخورد برخی مسئولان در قبال تحریم‌های آمریکا و نشان دادن چراغ سبز به آنان یادآور شد: وقتی آمریکا دست به یک حرکت نابکارانه تحریم ناروا و آن‌هم با اجماع 98.5 درصدی می‌زند، تنها سه رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا داشته، وقتی چنین حرکتی را انجام می‌دهد، برخورد ما با این حرکت چه در خودمان و چه آنکه در دنیا رخ می‌دهد، یک برخورد نامساعد و نامناسب است؛ بیاییم فقط محکوم کنیم، نه‌تنها محکوم کردن بلکه حرف‌هایی بزنیم که بیشتر چراغ سبز به آمریکا نشان دهیم که هرچه خواست تحریم کند، هیچ مانع و رادعی در مقابلش نیست؛ از یک ‌طرف یک سری آقایان که در سیاست خارجی مسئولیت دارند، بگویند این تحریم‌ها از قبل بوده و چیزی اضافه نشده، کجای این تحریم‌ها از قبل بوده؟

سپاه، محور اقتدار نظام ما هست

علم‌الهدی اضافه کرد: آمدند سپاه را تحریم کردند، سپاه، محور اقتدار نظام ما هست، مگر کم است، سپاه را تحریم کردند و بعد هم گفته‌اند هرکس با این‌ها مرتبط باشد و هرکس به این‌ها کمک کند، آن‌هم مورد تحریم است؛ اول جایی که در نقل و انتقال سرمایه‌ها و اقتصادی، بانک مرکزی است، بنابراین بیایند بانک مرکزی را هم تحریم کنند، آن‌وقت چه می‌ماند؟ بعد می‌گویند این تحریم‌ها از اول بوده، یعنی بگوییم این تحریم‌ها از قبل بوده یا اجماع تحریم‌های قبلی هست، تا حرف می‌زنیم، می‌گویند این تحریم‌ها، تحریم هسته‌ای نیست، تحریم‌های هسته‌ای نقض نشده است.

به دشمن اطمینان دادند شما هر کاری می‌خواهید بکنید، ما عکس‌العملی نداریم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که از ابتدا قرار بود همه تحریم‌ها برداشته شود، عنوان کرد: مگر آن روزی که گفتیم مشکل هسته‌ای را با دنیا حل کنیم و از آن فناوری عظیم هسته‌ای تنزل کردیم و توان هسته‌ای خودمان را زیر پای دشمن ریختیم در قرارداد برجام، فقط برای این بود که فقط از یک دسته تحریم‌ها محفوظ بمانیم یا فقط یک بخش خاص تحریم‌ها را بردارند یا اصلاً دیگر تحریم نشویم؟ نه این‌که مجموعه تحریم‌های یکه از زمان امضای برجام صورت گرفته، چند برابر تحریم‌های قبل از برجام است؛ این یک برخورد است که برخورد درستی نیست، این برخورد ریل‌گذاری برای دشمن است، به دشمن اطمینان دادن است که شما هر کاری می‌خواهید بکنید، ما عکس‌العملی نداریم.

به نفع کیست که از برجام خارجی نمی‌شوید؟

علم‌الهدی ادامه داد: نکته دوم این‌که ما آمدیم جریانی را برای خودمان درست کردیم و برایش قداست قائل شدیم و آن مسئله برجام است و آن این‌که آمدیم می‌گوییم آمریکا می‌خواهد ما را وادار کند از برجام خارج شویم و ما از برجام خارج نمی‌شود، آنان مدام تحریم می‌کنند، ما را در فشار قرار می‌دهند، شما که از برجام خارجی نمی‌شوید، به نفع کیست که از برجام خارجی نمی‌شوید؟ شما که برنمی‌گردید به فناوری هسته‌ای، شما که برنمی‌گردید رشد نظام و کشور و مردم را توسعه دهید، شما که هیچ قهری با دشمنان ما ندارید، به نفع دشمن است یا ما؟

جریانی مقدس و خیالی به نام برجام درست کردیم

او برجام مقدس را یک جریان خیالی برشمرد و گفت: یک جریان مقدس خیالاتی برای خودمان درست کردیم به نام برجام، تمام اهمیت برجام به این بود که ما را از یک فشار جهانی برهاند؛ نه این‌که فشار چند برابر بشود و باز هم بگوییم ما در برجام بمانیم، متأسفانه این حرف را بسیاری از مسئولان ما در نهادهای مختلف می‌زنند، این‌ها چراغ سبز و ریل‌گذاری برای دشمن است که هر کار کند از عکس‌العمل ما محفوظ می‌ماند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم و فقط حرف می‌زنیم.

تأسیس فروشگاه‌های خارجی در کشور، عامل وابستگی به دشمن است

عضو مجلس خبرگان رهبری به سومین بعد ریل‌گذاری مسئولان داخلی برای استکبار در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نکته سوم که این ریل‌گذاری هست، ارتباطات قوی اقتصادی با بیرون مرزها است. به نفع دیگران نه به نفع ملت، این دروازه‌ای که ما باز کردیم بر روی واردات کالای خارجی، این فروشگاه‌های زنجیره‌ای که برای کشور ترکیه در مملکت راه افتاده به‌عنوان‌ همکاری اقتصادی، این وارد کردن اجناس در داخل و دستگاه‌های تولیدی را از کار انداختن و روزبه‌روز بیکاری را بدتر کردن، مسئله ارزیابی بیکاری جوان‌های ما امروز با شش ماه قبل قابل‌مقایسه نیست، خیلی بیشتر توسعه پیداکرده است. این کارها ریل‌گذاری برای اثرگذاری تحریم‌های دشمن است؛ هی بیکاری ایجاد شود، رکود ایجاد شود، دستگاه‌های تولیدی از کار بیفتند، ۸۰ میلیون بازار اقتصادی را زیر پای دیگران ریختیم و عزیزان ما در عرصه‌های تولید، کار و اشتغال از بازار ۸۰ میلیونی کشور ما محروم هستند، این به نفع کیست؟

مردم باید بدانند چه بر سرشان می‌آید

علم‌الهدی اضافه کرد: عرایض بنده در مقام ستیز و برخورد نیست، واقعیت‌هایی است که اگر من امام‌جمعه در برابر شما این حرف‌ها را نزنم، فردا خواهید گفت تو که می‌دانستی چرا نگفتی، شماها چرا نگفتید و سکوت کردید؛ بعضی‌ها ما را نصیحت می‌کنند که شما با مسئولان حرف دارید به خودشان بزنید، چرا در تریبون نمازجمعه مطرح می‌کنید؟ بنده با مسئولان حرفی ندارم، چه حرفی دارم با مسئولان، بحث ما مردم و نظام و انقلاب است، صاحب این انقلاب و نظام هم شما مردم هستید، شما مردم باید بدانید چه می‌شود و چه به سرتان می‌آید.

مسائل اجرایی کشور ریل‌گذاری برای دشمن است

او با بیان این‌که حرف من با مردم است، تصریح کرد: من با آقای مسئول صحبت کنم، اتفاقی نمی‌افتد، گوش نمی‌دهد و کار خودش را می‌کند، در تریبون نماز جمعه حرف می‌زنم گوش نمی‌دهند، به خودشان بگوییم گوش به حرفمان می‌دهند؟ لااقل شما بدانید این مسائل که در کشور دارد اجرا می‌شود، ریل‌گذاری برای دشمن است.

از امضای برجام چند دلار پول به کشور آوردید؟

امام جمعه مشهد با انتقاد نسبت به واگذاری پروژه‌های اقتصادی به شرکت‌های خارجی خاطرنشان کرد: از اول امضای برجام تا الآن یک آقای مسئول اقتصادی بیاید بگوید چند دلار پول نقد از بیرون مملکت به خاطر برجام وارد مملکت شده  پول آوردند نه جنس؛ بله معاملات نفت انجام می‌گیرد اما در مقابلش چی می‌آید؟ یا کالایی از بیرون می‌آید که دستگاه تولیدی ما را می‌بندد، بازار اشتغال ما را سد می‌کند و ما را وابسته به خارج می‌کند یا پروژه‌هایی از بیرون در داخل کشور اجرا می‌کنند که فناوران بومی و داخلی ما به‌مراتب ماهرتر از آنان هستند در اجرای این پروژه‌ها، این شرکت‌ها در داخل خوابیده‌اند و از بیرون می‌آیند درست می‌کنند چون نفت را فروخته این و نمی‌توانیم پول وارد کنیم، این‌گونه باید جبران کنیم، این چه وضعی است؟

با «فراکسیون بازی» در مجلس، راه بیان نقد را بسته‌اند

علم‌الهدی تاکید کرد: آنی که به نظر بنده در این قضیه بی‌اشکال نیست و بی‌تقصیر نیست، کسانی هستند که مردم این‌ها را به‌عنوان نماینده خودشان در مجلس قرار دادند که چشم بینای آنان باشند، این‌که مجلس را جوری پیاده و برنامه‌ریزی کنیم که هیچ انسانی نتواند در آن نفس بکشد، هیچ نماینده‌ای از مردم در حوزه فرهنگ و اقتصادی نتواند حرف بزند، با فراکسیون‌سازی و فراکسیون‌بازی، کل کار را دو سه نفر به دست بگیرند، این‌ها بنشینند با همه تعامل کند و تمام شود و برود و فضایی ایجاد شود که یک نماینده قدرتمند و غیرتمند مجلس نتواند یک تذکر اقتصادی یا اعتراض فرهنگی به دستگاه‌ها بکند، این مشکلاتی است که در جامعه ما ایجاد شده و دشمن راهش باز شده، دشمن بیشتر می‌تواند بر ما مسلط شود، ما از دشمنی دشمن وحشت نداریم، از ریل‌گذاری‌هایی که در داخل برای دشمنی دشمن می‌شود وحشت داریم.