چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نقش سپاه پاسداران در طرحهای تروریستی در کشورهای منطقه
سلاح های کشف شده در کویت

نقش سپاه پاسداران در طرحهای تروریستی در کشورهای منطقه

پس از صدور حکم دادگاه کویت در مورد متهمین پرونده هسته «شبکه تروریستی عبدلی» فاش شد که این هسته در پادگانهای حزب‌الله در لبنان «وابسته به سپاه پاسداران» آموزش دیده‌ اند، و تسلیحاتشان را از «سپاه پاسداران ایران» دریافت کرده‌اند.

به گزارش «شبتاب نیوز»، افراد هسته عبدلی اقرار کردند که در لبنان آموزش دیده‌اند و تسلیحاتشان را از سپاه پاسداران ایران دریافت کرده‌اند.

تعدادی از افراد این هسته گفتند قبل از رفتن به کویت در پادگانهای حزب‌الله در لبنان آموزش دیده و پس از رفتن به کویت در انتظار ساعت سین بوده تا تهاجم علیه حکومت کویت را شروع کنند.

تعدادی از افراد این هسته برای تضمین عملیات با یک دیپلمات  ایران و یکی از اعضاء «سپاه پاسداران» در مقر سفارت ایران در کویت دیدار داشته‌اند.

هدف از ملاقات این بوده که چگونه سلاحهای قاچاق شده از طریق دریا که از تهران برای این هسته فرستاده شده بود را جاسازی کنند. علاوه بر این بر روی طرح ارسال تسلیحات بیشتری برای این هسته تروریستی گفتگو شده است.

اعترافات اعضای دستگیر شده نشان می‌دهد که بیست و شش نفر اعضای این هسته تا چه میزانی به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله «به‌عنوان بازوی سپاه» وابستگی داشته‌اند.

در میان آموزش‌هایی که این افراد گرفته‌اند مشخص شد که آنها می‌بایست در هر نوع درگیری که در منطقه وجود دارد به نفع نظام حاکم بر ایران وارد شوند. یکی از اعضای هسته اقرار کرد که به مقر حزب‌الله در لبنان رفته و رابط این مقر با دبیرکل حزب‌الله را دیده است.