پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش رضایی به تحریمهای آمریکا: «کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند»

واکنش رضایی به تحریمهای آمریکا: «کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند»

 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تصویب تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران که شب گذشته با ۴۱۹رای موافق و ۳رای مخالف تصویب شد  گفت:‌ «کمیسیون نظارت در خواب؛ روح و جسم برجام زخمی است. تا دیر نشده فکری کنند».

شایان ذکر است که لایحه مصوبه در مجلس نمایندگان آمریکا بر اساس «قانون ۲۰۱۷مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات کننده ایران» سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست‌جمهوری ۱۳۲۲۴ در لیست تروریستهای جهانی که به‌طور ویژه نامگذاری شده‌اند قرار می‌دهد و تصریح می‌کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰روز بعد از این‌که این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران“ هستند، مورد تحریم قرار دهد.

داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیرمستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری، خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.