جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسخ جوانفکر به کدخدایی: بدون طفره رفتن و بهانه جویی دلایل رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد را به اطلاع عموم برسانید

پاسخ جوانفکر به کدخدایی: بدون طفره رفتن و بهانه جویی دلایل رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد را به اطلاع عموم برسانید

آقای عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هفته گذشته در یادداشتی به مناسبت سالروز تاسیس این شورا تصریح کرده است که نقد و انتقاد می تواند منجر به رشد کارآمدی این نهاد شده و نواقصی که از درون دیده نمی شود، ناظرین بیرونی با برجسته سازی ، آن را به منظر اعضای شوران نگهبان برسانند.

به گزارش دولت بهار علی اکبر جوانفکر در پاسخ به کدخدایی گفت: در این مجال قصد نقد شورای نگهبان را ندارم زیرا اشتباهاتی که این شورا در محدود کردن دایره انتخاب مردم با رد یا تایید صلاحیت برخی افراد در قامت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادوار مختلف مرتکب شده ، به حدی فاحش و خطرناک بوده که به اساس کشور و انقلاب ضربه هایی مهلک را وارد ساخته است و وضعیت وخیمی که امروز پیش روی ملت ایران قرار گرفته ، محصول مهندسی صد در صد اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری است.

در اینجا فقط می خواهم به یک نکته اشاره کنم و آن خود سخنگوی شورای نگهبان است. شورایی که در آن شش فقیه عادل حضور دارند، سخنگو باید فردی عادل و با تقوا باشد و به شدت مراقبت نماید که سخن ناراست و کذبی از زبان او صادر نشود.

دروغ از زشت ترین معایب و گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و در زمره گناهان کبیره محسوب می شود. بنای خلقت و طبیعت بر حقیقت و راستی استوار است ، لکن این انسان ظالم و ستمکار است که حق را با باطل در هم آمیخته و آن را وارونه جلوه می دهد تا مردم را دچار تردید سازد و او را بفریبد.

آقای کدخدایی هفته گذشته ادعا کرد که دلایل رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به ایشان اعلام شده است که این ادعا کذب محض است.
سخنگوی شورای نگهبان بعدا در مصاحبه با خبرنگارانی که نظر وی را در این زمینه جویا شده بودند، به بیان توجیهاتی غیرقابل فهم پرداخت و گفت: شورای نگهبان برای اینکه دلایل رد صلاحیت را به افراد بگوید، التماس نمی‌کند؛‌ البته برخی که اعلام می‌کنند دلایل رد صلاحیت به ما گفته نشده نیز کسانی هستند که نمی‌خواهند دلایل را قبول کنند.

این سخنان که شورای نگهبان برای اعلام دلایل رد صلاحیت به نامزدهای انتخابات التماس نمی کند! می تواند موید آن باشد که سخنگوی شورای نگهبان کذب بودن ادعای قبلی خود را پذیرفته است.

با این همه ، از سخنگوی شورای نگهبان درخواست می کنم که بدون طفره رفتن و بهانه جویی، دلایل رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد از سوی این شورا را به اطلاع عموم مردم برساند. این حق مردم است که بدانند تنها برگ برنده آنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با استناد به چه چیزی از صحنه انتخابات حذف شد!