جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسین علیزاده؛ هرکسی با اندکی خرد، حمیت ملی یا دینی، در میبابد که حج امسال نه تنها واجب نیست بلکه حرام است

حسین علیزاده؛ هرکسی با اندکی خرد، حمیت ملی یا دینی، در میبابد که حج امسال نه تنها واجب نیست بلکه حرام است

حسین علیزاده دیپلمات مستغفی ایران در کشور فنلاند در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» به راه اندازی کمپین نرفتن به حج امسال پرداخت و گفت در شرایطی که ایران و عربستان پنجه در پنجه یکدیگر انداخته اند به جرات می گویم که جان و ناموس حجاج ایرانی را خطری جدی در مراسم حج امسال تهدید می کند.

دیپلمات پیشین ایران در فنلاند گفت من سه احتمال را در مراسم حج امسال برمی شمارم که هر کدام به تنهایی دلیل کافی و لازم برای لغو اعزام زائران ایرانی به حج می باشد:
اول اینکه یکی از همان اشخاصی که از کارهای ایران در منطقه به ستوه آمده و کینه به دل دارد، دست به یک عملیات انتحاری در میان کاروان ایرانیان بزند، که با توجه به دخالتهای ایران در امور دیگر کشورها در منطقه احتمال چنین حادثه ای بالاست.
دوم: طبق اخبار دریافت شده اکثر راننده هایی که برای اتوبوسهای زائران ایرانی در نظر گرفته شده اند اهل یمن هستند، و کافی است فقط یکی از این رانندگان بخواهد انتقام خون خانواده خود را که به دست حوثیهای تحت حمایت کامل ایران به قتل رسیده اند، بگیرد!
سومین احتمال وجود یکی از همین آتش به اختیاران وطنی در کاروان زائران ایرانی است، آتش به اختیارانی که از دیوار سفارتخانه ها بالا می روند و کنسولگریهای دیگر کشورها را به آتش می کشند، کوچکترین حرکتی از یکی از این افراد می تواند آتشی خاموش نشدنی و جبران ناپذیر به پا کند.

حسین علیزاده در پایان گفت هر کسی که هشدار مار را میشنود و در وجودش اندکی خرد، حمیت ملی یا دینی می باشد، و شواهد و شرایط موجود را می بیند، قطعا درمیبابد که حج امسال نه تنها واجب نیست بلکه حرام است.