پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پشت پرده ماجرای دستگیری دو مداح معروف تهران

پشت پرده ماجرای دستگیری دو مداح معروف تهران

 

رضا هلالی به جرم ارتباط با جاسوس موساد، بازداشت است.

بعد از انتشار خبر اولیه، دستگیری دو مداح معروف تهران، رضا هلالی و  روح الله بهمنی به جرم  جاسوسی برای اسرائیل و انتشار اخبار متفاوت درباره آنها، روح الله بهمنی با انتشار ویدیویی عملا خواست تا این موضوع را تکذیب کند، البته از هلالی، هیچ خبری نشد!!
حامیان هردو مداح صرفا با استناد به آن فیلم، اصل خبر را تکذیب و شایعه دشمنان دانستند!!

 اما واقعیت ماجرا چیست؟

براساس اعلام یک منبع موثق، رضا هلالی و روح الله بهمنی، روز ۲۰تیرماه توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده اند. جرم اصلی این افراد بطور خاص ارتباط با سازمان اطلاعات اسرائیل(موساد) بوده است.
متهم اصلی این پرونده رضا هلالی میباشد و روح الله بهمنی بخاطر دوستی و روابط بسیار نزدیکی که با هلالی داشته و از روابط او اطلاع کامل داشته، بازداشت شده است.

طبق اطلاع از حدود ۳سال قبل رضا هلالی با یک دختر جوان به ظاهر مذهبی آشنا و رابطه برقرار میکند، بعدا مشخص میشود که این دختر کارمند سفارت فرانسه است، با نزدیک شدن روابط این دو ، این دختر، دختر دیگری را به هلالی معرفی و خواستار آشنایی وی با بهمنی میگردد و اظهار میدارد او شیفته رفتار و ظاهر بهمنی شده و قصد دارد بعنوان همسر دوم او با وی ازدواج کند! این ملاقات انجام میشود، اما بهمنی بخاطر نگرانی از موقعیت اجتماعی خود و موقعیت خانواده همسرش (مادر همسر وی، خواهر احمدی نژاد است) حاضر به قبول پیشنهاد این دختر برای ازدواج مجدد نشده اما رابطه خود را با وی بطور محدود ادامه میدهد.
در ادامه صمیمی تر شدن رابطه هلالی با دختر جوان ،او خود را علاقه مند به مسائل سیاسی و نظامی ایران و اطلاع از پیشرفتهای کشور در زمینه های گوناگون معرفی میکند و میگوید که میخواهد از مسائل مطلع باشد تا در هنگام مواجه و بحث با دوستان داخلی وخارجی خود بتواند با قدرت و محکم از ایران دفاع کند!
هلالی که در محافل و جلسات خصوصی مقامات و خواص نظام بعنوان مداح دعوت میشود از این طریق، توانسته اطلاعاتی را کسب کند.
مهمترین محورهای اطلاعات منتقل شده از طریق هلالی در این موارد بوده است:

نیروی قدس سپاه؛ و فرماندهان آن در داخل وخارج کشور
اطلاعات مرتبط با نیروهای موسوم به مدافعین حرم که نیروهای اعزامی به سوریه و عراق تحت نظارت و فرماندهی سپاه قدس میباشند.

سپاه “حفاظت انصار المهدی”
که وظیفه حفاظت از مراکز حساس نظام مانند بیت رهبری، ریاست جمهوری، مجلس و… را بعهده دارد. همچنین وظیفه حفاظت شخصی از مقامات نظام نیز به عهده این نیروی سپاه میباشد. هلالی قبلا دوران سربازی خود را در سپاه حفاظت انصار گذرانده وبعد سربازی، بواسطه مداحی با این نیرو در ارتباط بوده و همچنین به بیت رهبری نیز رفت وآمد دارد.

 سپاه تهران
پاتوق اصلی هلالی، هیات الرضا میباشد، از طریق این هیات که محل تردد تعدادی از فرماندهان سپاه است با برخی از آنها رابطه و از این طریق توانسته در مورد سپاه محمد رسول الله ( سپاه تهران بزرگ)و نواحی آن اطلاعاتی بدست بیاورد.

هلالی تا چند سال قبل از نظر سیاسی موضعی بیطرف داشت که البته بیشتر بخاطر اطلاعات محدود و پائین سیاسی وی بود! طی دوسال گذشته همانند دیگر دلواپسان در برخی از مداحی های خود علیه سیاستهای دولت و برجام موضع گرفته است و درانتخابات حامی رئیسی شد، که این تغییر موضع با درخواست و هدایت دختر مرتبط با وی بوده است!

بعلت رابطه بسیار نزدیک هلالی با بهمنی، او برخی اطلاعات خود را از طریق بهمنی نیز بدست آورده است.
احد قدمی، باجناق بهمنی که او هم مداح است نیز در همین ارتباط بعنوان مطلع، بازداشت موقت و سپس آزاد شده است.

بررسی ها مشخص کرده، این دختر از طریق رابط دیگر، اطلاعات دریافتی از هلالی را به سازمان اطلاعات اسرائیل(موساد) منتقل میکرده است. برخی افراد اصلی مرتبط با این پروژه جاسوسی از جمله رابط دوم،که اطلاعات نهایی را از دختر دریافت وبه موساد منتقل میکرده ،قبل از دستگیری، موفق به فرار از کشور شده اند. ولی #دختر_جاسوس_موساد و کارمند سفارت فرانسه و دوست وی دستگیر شده اند.
طبق بررسی ها،رضا هلالی، اخیرا متوجه اهداف این دختر شده، ولی تحت شرایطی مجبور به همکاری بوده است.

براساس اعلام این منبع، روح الله بهمنی که مدت ۸روز تحت بازجویی بوده، شب ۲۸تیر بطور موقت و تحت نظر آزاد شده است، و ویدیوی منتشر شده وی تنها چند ساعت بعد آزادی موقت بوده است!!
پنجشنبه شب نیز وی در جلسه لویزان حاضر شده ولی برخلاف اعلام قبلی مداحی نداشته است.

رضا هلالی، همینک در بازداشت و تحت بازجویی اطلاعات سپاه با جرم معاونت در جاسوسی برای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد)میباشد.

منبع: آزادی