شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اعتراف مجتبی ذوالنوری به خرید و فروش پایان‌نامه و سرقت آثار علمی در کشور

اعتراف مجتبی ذوالنوری به خرید و فروش پایان‌نامه و سرقت آثار علمی در کشور

مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی به رواج خرید و فروش پایان‌نامه، سرقت آثار علمی و کپی و پیست اعتراف کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران روز ۴شنبه ۲۸تیر ۹۶ به‌نقل از مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس از قم در نشست علنی صبح روز چهارشنبه مجلس افزود «خرید و فروش پایان‌نامه، سرقت آثار علمی و کپی و پیست متأسفانه چهره علمی کشور را در مجامع علمی مخدوش کرده است».

پیش تر از این روزنامه شرق در تاریخ  ۲۷آبان ۹۵ به موضوع پایان نامه نویسی در کشور پرداخته و گفت که این تقلب و سرقت علمی ناشی از سیستم نظام آموزش عالی در نظام است.
این روزنامه می‌نویسد: «برای به‌تأخیر انداختن ورود نیروی جوان به بازار کار، درهای آموزش‌عالی را باز کردیم و سپس در ادامه، درها را به دروازه‌های بزرگی تبدیل کردیم و همه به امید روزی که «یک مدرک دکترا» داشته باشند از این دروازه‌ها به ‌آسانی عبور کردند..- بدون این‌که واقعاً ظرفیت و توان ادامه این راه را داشته باشند- باید می‌دانستیم روزگاری نه‌چندان دور با جماعت بزرگی مواجه خواهیم بود که برای دریافت مدرک دکترا باید پایان‌نامه بنویسند و حداقل دو مقاله چاپ‌ شده داشته باشند. این در حالی است که نه توان علمی این کار را دارند و نه فرصت آن را».
بعد اضافه می‌کند که این وضعیت جای تعجبی ندارد: «مدیران آموزش‌عالی شگفت‌زده شده‌اند که مقاله‌نویسان میدان انقلاب چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند؟ در واقع آنها پاسخ‌گویان به تقاضاهایی هستند که همین سیستم با بازکردن دروازه‌های دوره دکترا و تعداد کثیر دانشجویان ایجاد کرده است.»