پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پزشکیان: برخی اظهارات نادرست سبب شد دولت کمتر به سمت افراد همسو با خود برود

پزشکیان: برخی اظهارات نادرست سبب شد دولت کمتر به سمت افراد همسو با خود برود

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی با ضروری دانستن تعامل رییس‌جمهور با افراد همسو، متعهد و کاردان تاکید کرد: برخی اظهارات نادرست سبب شد دولت کمتر به سمت افراد همسو با خود برود.

 مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه تروریستی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره کابینه دولت دوازدهم گفت: فشارهای بسیاری از سوی جناح‌های مختلف وجود دارد؛ رسانه‌ها، نمایندگان، مسئولان، سخنگو‌ها توقعاتی را هم ایجاد کردند و رییس‌جمهوری نیز در مقابل همه این توقعات موظف به انتخاب وزرای خبره و توانمند است.

تفاهم و وحدت در کابینه تاثیرگذاری دولت را بیشتر می‌کند 

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در این رابطه، با بیان اینکه انتخاب وزرا باید منجر به تفاهم و توافق در راستای حل مشکلات کشور شود، اظهار داشت: در حقیقت تفاهم و وحدت در کابینه‌ دولت قطعاً تأثیرگذاری اقدامات آن‌ها را بیشتر خواهد کرد.

با فشار و جناح‌بندی امور کشور حل و فصل نمی‌شود

نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه کابینه با اختلاف‌نظر متعدد به سرانجام نخواهد رسید؛ بنابراین وحدت نظر و تفاهم باید محور انتخاب وزا باشد، تصریح کرد: رییس‌جمهور باید با افراد همسو، متعهد و کاردان تعامل کند؛ چراکه با فشار و جناح‌بندی امور کشور حل و فصل نمی‌شود. وزرای منتخب دولت دوازدهم برای مشکلات کشور باید راه‌حل داشته و از تجربه کافی برخوردار باشند.

دیدار روحانی و هیات رئیسه مجلس تاکنون تشکیل نشده است

نوبخت یادآور شد: رییس‌جمهور تاکنون فرصت نکرده با هیات رییسه مجلس تشکیل جلسه دهد. با توجه به حجم توقعات و اظهارنظرهای مختلف فرصت تشکیل این جلسه پیدا نشده اما رسانه‌ها با اتهام‌زنی و برخی اظهارات نادرست سبب شده‌اند، جوی درست شود که دولت کمتر به سوی افرادی که با آن‌ها همسو است، برود.

جناح‌بندی در انتخاب وزرا کار درستی نیست

او در پایان تصریح کرد: جناح‌بندی در انتخاب وزرا کار درستی نیست، در واقع در مرحله اول توانمندی و تجربه افراد باید مورد نظر قرار بگیرد و پس از آن به همسویی فکری این افراد توجه شود.