جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش کاخ سفید به هشدار سرلشکر باقری درباره تحریم سپاه

واکنش کاخ سفید به هشدار سرلشکر باقری درباره تحریم سپاه

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه به هشدار رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران درباره تحریم سپاه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل  خبرگزاری موسوم به تسنیم ، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه به هشدار پاسدارمحمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت واکنش نشان داد.

پاسدارسرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشدار!!!! به مقامات‌ آمریکا «هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه را ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه» دانست.

یک خبرنگار از شان اسپایسر پرسید: «یک فرمانده ارشد در سپاه پاسداران ایران امروز گفت که اگر ایالات متحده سپاه را سازمان تروریستی قلمداد کرده و تحریم‌های جدیدی اعمال کند برای نیروهای آمریکایی در منطقه خطرساز خواهد بود. واکنشی به این دارید؟».

«شان اسپایسر» گفت: «من فکر نمی‌کنم که نیروهای ما هیچ وقت ــ ــ ــ کلمه‌ای که گفتید چه بود؟».

وی در ادامه گفت: «در خطر نخواهند بود. فکر می‌کنم نیروهای ما، بزرگترین ماشین جنگی در دنیا هستند و ما هر اقدامی را که بتوانیم برای محافظت از کشورمان و مهار تهدیدهای پیشِ‌روی‌مان انجام خواهیم داد».

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح شد که در ماه‌های گذشته، بسیاری از تحلیلگران مسائل نظامی در آمریکا درباره معرفی سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی هشدار و مخاطرات آن برای نیروهای نظامی آمریکا را خاطرنشان کرده‌اند.