پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دو کارگر بومی در درگیری سپاه پاسداران با یک گروه مسلح در مرز سراوان جان باختند

دو کارگر بومی در درگیری سپاه پاسداران با یک گروه مسلح در مرز سراوان جان باختند

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسدارن اعلام کرد که یک تیم به گفته این نهاد «تروریستی»، روز شنبه ۲۴ تیر، از «داخل خاک کشور پاکستان» به سمت «مرزهای ایران در منطقه سراوان» تیراندازی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در پی این تیراندازی «دو کارگر بومی» کشته شده‌اند، گرچه در این اطلاعیه به هویت این دو نفر و دلیل حضور آنان در این منطقه مرزی اشاره‌ای نشده است.

سپاه پاسداران همچنین اعلام کرده که نیروهای این نهاد یکی از مهاجمان را کشته و دو مهاجم دیگر را زخمی کرده‌اند، و دیگر اعضای این گروه به «عمق خاک پاکستان» فرار کرده‌اند.

در اطلاعیه سپاه پاسداران جزئیات بیشتری درباره این درگیری بیان نشده است.

استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران طی سال‌های اخیر بار‌ها محل رویارویی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی با گروه‌های مسلح بوده که مقام‌های ایران از آنها به عنوان «تروریست» و «اشرار» نام می‌برند.

گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان اما خود را «مدافع حقوق سنی‌ها» می‌خوانند.

مقام‌های نظامی و امنیتی ایران پس از برخی از این حملات از پاکستان به دلیل آن چه «تعلل» در تأمین امنیت مرزهای مشترک می‌خوانند، انتقاد کرده‌اند.

از جمله عصر چهارشنبه، ششم اردیبهشت، در درگیری بین نیروهای هنگ مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با افراد مسلح ۹ مرزبان ایرانی کشته شدند.