پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اطلاعیه احمدی نژاد: مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی بقایی برعهده مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند.

اطلاعیه احمدی نژاد: مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی بقایی برعهده مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه ای، با بیان اعتصاب غذای آقای حمید بقایی در زندان و ابراز نگرانی از آن، تاکید کرده است که مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی ایشان برعهده مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند.

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهمّ عجّل لوليّك الفرج والعافيه والنّصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

ملت شریف و بزرگوار ایران

سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان، مومنان، آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان.

همانطور که مستحضرید جناب آقای بقایی، مدیر خدوم و پاک، فداکار، دلسوز و آزاده که همواره بدون منت و در مناصب گوناگون خدمات فراوانی را به ملت عزیز تقدیم کرده است، مجدداً در روز ١٨ تیرماه با اتهامات تکراری و البته نادرست بازداشت شده است.

یادآور می شود که ایشان حدود ٢ سال قبل با همین اتهامات دستگیر و مدت هفت ماه و نیم در زندان انفرادی به سر برده و پس از آن، حدود یک سال و نیم با قرار کفالت آزاد بوده است.

لازم به یادآوری است که ایشان قبل از شکایت دولت کنونی که منجر به دستگیری قبلی ایشان شد، از معاون اول و برخی مدیران دولت فعلی به اتهام جعل سند شکایت کرده بود که هرگز رسیدگی نشد.

همچنین ایشان حدود ٢ سال قبل، از اقدامات خلاف قانون بازپرس مربوطه به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرده بود که متاسفانه هرگز به آن رسیدگی نشد.

بازداشت ٢٢٥ روزه قبلی که در زندان انفرادی و تحت شرایط سخت بوده است، وضعیت جسمانی ایشان را تحلیل برده و به ضعف عمومی و بیماری های متعدد دچار کرده است.

بنا بر اطلاع واصله، ایشان از زمان دستگیری مجدد در اعتصاب غذا به سر می برد و از آنجا که راه دیگری برای اعتراض به بی عدالتی فراروی خود نمی بیند، توصیه های اینجانب و دیگر دوستان جهت شکستن این اعتصاب، در اراده و تصمیم ایشان بی تاثیر بوده است.

گرچه ایشان در حال حاضر به دلیل ناتوانی در تادیه وثیقه پنجاه میلیارد تومانی، همچنان در شرایط سخت زندان انفرادی و بدون امکانات ارتباطی به سر می برد اما طبق قانون باید از تلویزیون، رسانه و امکانات ارتباطی برخوردار باشد.

درخواست اینجانب در نامه قبلی از رییس قوه قضاییه برای آزادی ایشان نیز هنوز پاسخی دریافت نکرده است و بیم آن می‌رود که سلامت ایشان دچار مخاطره جبران ناپذیر گردد. شایسته تاکید می دانم که مسئولیت هرگونه آسیبی به سلامتی ایشان متوجه مسئولان دستگاه قضایی است و باید در برابر قانون و ملت ایران پاسخگو باشند.

از عموم مردم شریف و آزاده استدعا دارد برای سلامتی و رهایی این برادر متعهد و فداکار و همه بی گناهان دربند – صرفنظر از عقیده و مرام و گرایش سیاسی- دعا کنند.

از خداوند منان سلامتی و رهایی همه مردان و زنان بیگناه و دربند در سراسر جهان را مسئلت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد