جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دو پلیس اسرائیل و سه مهاجم فلسطینی در جریان تیراندازی به سوی پلیس اسرائیل در محوطه مسجد الاقصی کشته شدند

دو پلیس اسرائیل و سه مهاجم فلسطینی در جریان تیراندازی به سوی پلیس اسرائیل در محوطه مسجد الاقصی کشته شدند

در جریان تیراندازی به سوی پلیس اسرائیل، دو مامور پلیس و سه مهاجم کشته شدند. این درگیری در نزدیکی “حرم شریف” در اورشلیم (بیت‌المقدس) رخ داد. گفته می‌شود مهاجمان شهروندان عرب اسرائیل بودند.

Israel Tempelberg Anschlag in Jerusalem (Getty Images/AFP/A. Gharabli)

سه مهاجم در منطقه قدیمی شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) به سوی ماموران پلیس اسرائیل آتش گشودند سپس با کارد به آنها حمله‌ور شدند.

مهاجمان با شلیک ماموران پلیس کشته شدند. دو مامور پلیس اسرائیل نیز در این حادثه کشته شدند. رسانه‌های اسرائیل پیشتر نوشته بودند که سه مامور پلیس زخمی شده‌اند.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که این مهاجمان جوان که پس از حمله به سوی مسجدالاقصی فرار کردند، در پی شلیک ماموران پلیس کشته شدند. پلیس اسرائیل پس از این حادثه برگزاری نماز جمعه این هفته در “کوه معبد” را ممنوع اعلام کرد.

این حادثه روز جمعه (۲۳ تیر / ۱۴ ژوئیه) رخ داد و به گزارش پلیس اسرائیل کارت‌های شناسایی اسرائیلی نزد این سه مهاجم پیدا شده است. گفته می‌شود که یکی از مهاجمان از ساکنان عرب روستایی در شمال اسرائیل بوده است.

این نخستین حمله با سلاح گرم در منطقه قدیمی شهر بیت‌المقدس (اورشلیم) از چندین سال پیش تاکنون است. منطقه قدیمی در شرق این شهر قرار دارد. شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) را اسرائیل اشغال و سپس از آن خود کرده است.

مسجد الاقصی که سومین پرستشگاه بزرگ مسلمانان است، در “کوه معبد” یا “حرم شریف” واقع است. در نزدیکی مسجد الاقصی، دیوار ندبه، مقدس‌ترین مکان دینی یهودیان قرار دارد.