جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » موحدی کرمانی با بیان اینکه داخل ماشین، فضای خصوصی نیست، بر تشدید سرکوب مردم به بهانه بدحجابی تاکید کرد

موحدی کرمانی با بیان اینکه داخل ماشین، فضای خصوصی نیست، بر تشدید سرکوب مردم به بهانه بدحجابی تاکید کرد

 

 

موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران گفت: امروز به نام سالروز حجاب و عفاف نامگذاری شده است. حجاب، مسئله مهمی است که هم ارتباط با دین و هم ارتباط با استقلال کشور دارد. وقتی دنیا نگاه کند که حجاب در کشور وجود دارد قضاوت می‌کند که مردم پایبند دین هستند و نمی‌شود به سادگی به مردم این کشور آسیب زد.

کرمانی با بیان اینکه می‌گویند در برخی از جا‌ها کشف حجاب شده و در داخل برخی از ماشین‌ها کشف حجاب می‌شود، افزود: فضای داخلی ماشین، فضای خصوصی نیست بلکه ماشینی است که در داخل شهر حرکت می‌کند و همه از پشت شیشه آن‌ها را می‌بینند. این دیگر فضای خصوصی نیست و نیروی انتظامی باید با قاطعیت با این افراد بی‌حجاب و بدحجاب برخورد کند.

او با اشاره به نظر مکارم شیرازی در این باره تصریح کرد: ایشان گفتند ماشین فضای خصوصی نیست بلکه فضای عمومی است. باید دقت شود. ممکن است این افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند افراد نجیبی باشند. تقاضا می‌کنم رعایت کنند. در عالم بزرخ و قیامت نمی‌توانید پاسخ دهید. اگر بگویند شما به استقلال کشور آسیب زدید، عزت کشور خدشه زدید و در دشمن طمع وارد کردید، این‌ها را نمی‌توان در قیامت پاسخ دهید. خانواده‌ها در تریبت فرزندانشان دقت کنند البته لازم است از نیروی انتظامی تشکر کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ماهیت امریکا، ماهیت کثیفی است و بیش از این انتظاری از این ماهیت کثیف نیست. آنچه موجب تعجب است این است که برخی افراد ضعیف بیماردل می‌گویند امریکا قوی است و ایران توان مقاومت ندارد پس از مقاومت دست بردارد و روی به مذاکره و سازش بیاورد. این افراد گویا آیات قرآن را ندیده‌اند یا ایمانی به آن ندارند.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: پوتین وقتی از فرودگاه به تهران می‌آید به دیدار رهبر رفته و شیفته او می‌شود. ما رهبر و نیروهای مسلح مقتدر، سختکوش و ایثارگر داریم. سپاه، ارتش و نیروی انتظامی داریم که در صنایع نظامی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتند. سپاه داریم که با موشک‌ خود دل‌هایشان دشمن را لرزاند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه ایران می‌تواند صد‌ها کیلومتر دورتر از مرز‌هایش قدرت‌نمایی کند، عنوان کرد: پرتاب موشک نشانی دیگر از موفقیت در عرصه نبرد است. موشک‌هایی نقطه‌زن در حال ورود به ارتش‌های جهان هستند. این جنگ‌افزار با یک دکمه صد‌ها کیلومتر دور‌تر را نشانه می‌گیرد و دیگر بحث مقابله هوایی مطرح نیست.

موحدی کرمانی گفت: اگر امریکا دست از پا خطا کند و عزم ایران کند، این افراد مرکزی سالم برای امریکا در جهان باقی نخواهند گذاشت. امریکا فکر می‌کند با فشار اقتصادی مردم را خسته کند تا دست از حمایت از نظام بردارند ولی غافل است که مردم ۳۶ سال مقاومت کردند و خسته نشدند و همه نوع فشاری را تحمل کردند. البته مردم باید در جهت حل مسائل و به ویژه مسائل اقتصادی توجه کنند.

وی گفت: همه تلاش آمریکا سست کردن ولایت به هر طریقی است تا مردم را در برابر سیاست‌های نظام به تردید افکند. البته این وسوسه‌ها اثری ندارد چون مدیریت و حکمت را می‌توان در بیانات و ارشادات رهبری مشاهده می‌کنند که به برکت این بینش و صلابت کشور از خطر مصون شده و ایران جزیره‌ای امن است. مردم و نظام به ذره‌ای به امریکا اعتماد ندارند. سابقه پیمان‌شکنی امریکا را می‌دانند. می‌دانند امریکا با مرسی در مصر چه کرد. تشکلات خودگردان در سال‌ها سازش چه دستاوردی داشته است. البته موفقیتی داشتند به خاطر مقاومت بوده است.

کرمانی افزود: رهبری گفتند چرا کتاب لانه جاسوسی در مدارس تدریس نمی‌شود؟ به توصیه‌های رهبری گوش فرا دهید. در آزادی جاسوس‌ها تعهد دارد در امور داخلی ایران دخالت نکند ولی حداکثر دخالت را انجام دهند. هواپیمای مسافربری ایران را در هوا با موشک زدند. در ۲۸ مرداد کودتا کردند. در برجام قرار بود تحریم‌ها برداشته شود ولی به تحریم‌ها افزودند. وزیر امور خارجه سابق امریکا، جان کری گفت ایران را پس از توافق تحریم کردیم. آیا پس از این همه جنایت و خیانت جا ندارد مردم رشید ایران فریاد بزند، مرگ بر امریکا؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر دفاع امریکا بیان کرد: سردار دهقان گفت وزیر امور خارجه امریکا و هیات حاکمه این کشور به جای تعیین و تکلیف برای مردم کشور‌ها دیگر، به فکر مسائل داخلی امریکا باشند که به احتمال زیاد و در آینده‌ای نه چندان دور، نه تنها دولت فعلی امریکا را ساقط می‌کند بلکه نظام سیاسی این کشور را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.