جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گروه تروريستي داعش کشته شدن ابوبکر البغدادي سرکرده اين گروه را تاييد کرد.

گروه تروريستي داعش کشته شدن ابوبکر البغدادي سرکرده اين گروه را تاييد کرد.

گروه تروريستي داعش کشته شدن ابوبکر البغدادي سرکرده اين گروه را تاييد کرد.

ابراهیم عواد ابراهیم البدری القرشی السامرائی که سابقاً با اسامی دکتر ابراهیم و ابودعاء شناخته می شد، و امروزه عمدتاً تحت عنوان ابوبکر بغدادی شناخته می‎شد.

بغدادی چند سال در افغانستان حضور پیدا کرده است و در افغاستان با گروه های افراط گرا و طالبان به همکاری پرداخته است. آن گونه که از شواهد برمی آید، بغدادی در اوایل دهه 1990 به همراه ابومصعب الزرقاوی(بنیان گذارالقاعده عراق درسال2003)، به افغانستان رفته بود. هسته اصلی گروهی که این روزها با نام «داعش» و بعدتر با نام «دولت اسلامی» شناخته می شود، همان گروهی بود که در آن روزها در اطراف زرقاوی بودند.

بغدادی، در یک پیام صوتی 19 دقیقه ای که برای اولین بار از طرف او منتشر می شد، خود را «خلیفه» خواند و از مسلمانان جهان خواست تا به مناطق تسخیر شده توسط داعش مهاجرت کنند و در تشکیل یک «دولت اسلامی» او را یاری کنند.

وزارت دفاع روسیه پیش‎تر اعلام کرد به احتمال زیاد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی به سوریه کشته شده است.

پیش از این روزنامه دیلی میرور انگلیس در گزارشی نوشته بود که ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش روز شنبه 20 خرداد در حمله ای هوایی در سوریه کشته شده است.