پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شکایت دولت از تخلفات انتخاباتی نیروهای نظامی و ائمه جمعه

شکایت دولت از تخلفات انتخاباتی نیروهای نظامی و ائمه جمعه

 

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت و گو با خبرآنلاین توضیحاتی از شکایت های انتخاباتی دولت به دستگاه قضایی و احضار مقامات دولتی ارائه داد:

تعداد محدودی از استانداران، فرمانداران و بخشداران درباره مسائل انتخابات به دستگاه قضایی احضار شدند، دفاع و صحبت کردند، بعضی موارد منع تعقیب خورد و بعضی موارد نیز در دست رسیدگی است.

ما خواهان برخورد یکسان و عادلانه دستگاه قضایی هستیم، ما نیز مجموعه شکایات خود را به دستگاه قضایی ارسال کردیم چون به طور متقابل تعداد بسیار زیادی تخلفات رسانه ای، تخلفات برخی نیروهای نظامی، انتظامی، ائمه جمعه و جاهای مختلف در انتخابات وجود دارد که دولت براساس آنها شکایت کرد.

مجموعه تخلفات انتخاباتی در قالب شکایت ستاد کاندیداها و ستاد وزارت کشور هم وجود دارد و بعضی هم جنبه جرم عمومی محسوب می شود. مثل استفاده از اموال عمومی توسط برخی نهادها و ارگان ها یا دخالت در انتخابات له یا علیه نامزدها از سوی اشخاص یا دستگاه هایی که برای ورود به این حوزه ممنوع بودند.

مجموعه این شکايت‌ها از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور به شورای نگهبان و دستگاه قضایی فرستاده شد. در حال پیگیری هستیم که قوه قضاييه به اين موارد رسیدگی دقیق کند.

طبق موازین قانونی و براساس تأکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند، باید به مجموعه اين تخلفات رسیدگی شود. گرچه تخلفات در روند انتخابات تأثیری نداشت.