پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پیام صوتی نزار زکا «شهروند لبنانی-آمریکایی ربوده شده توسط سپاه پاسداران» از داخل زندان: تا زمان مرگ یا آزادی به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

پیام صوتی نزار زکا «شهروند لبنانی-آمریکایی ربوده شده توسط سپاه پاسداران» از داخل زندان: تا زمان مرگ یا آزادی به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

نزار زکا، «شهروند لبنانی-آمریکایی ربوده شده توسط سپاه پاسداران» که هم اکنون در زندان اوین زندانی است، در یک پیام صوتی ضمن تاکید بر بیگناهی خود خواستار کمک بین المللی برای آزادی اش شده است. او می گوید تا زمان مرگ یا آزادی به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

 نزار زکا در یکی از همایش هایی که در ایران شرکت کرده بود در کنار محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران.

نزار زکا در یکی از همایش هایی که در ایران شرکت کرده بود در کنار محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران

زکا به اتهام جاسوسی بیست ماه است در زندان است. او در این پیام صوتی که توسط خانواده اش منتشر شده است می گوید: «من بر مبنای دعوت رسمی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ایران که برای سخنرانی در یک کنفرانس برایم ویزا فرستاد به ایران آمدم. این بر خلاف تمام قوانین بین المللی است، از این رو من از دیروز دست به اعتصاب غذای نامحدود زده ام که تا زمان مرگ یا آزادی ام ادامه خواهد داشت».

بر روی این پیام صوتی تصویر نزار زکا در کنار شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، در کنفرانسی در تهران در شهریور ۱۳۹۴ دیده می شود.

عکسی که رسانه های ایران از زاکا به همراه خانم ملاوردی معاون حسن روحانی منتشر کرده اند.

عکسی که رسانه های ایران از زاکا به همراه خانم ملاوردی معاون حسن روحانی منتشر کرده اند.

این لبنانی که «اقامت دائم آمریکا» را دارد، در این پیام صوتی که حدود دو هفته پیش ضبط شده است درباره علت اعتصاب غذایش می گوید: «پس از آزمودن تمام گزینه های ممکن برای مجاب کردن مقامات ایرانی به انجام کاری درست، به این نتیجه رسیدم».

نزار زکا ضمن درخواست ملاقات با شخصی برای دادن وصیت نامه اش می گوید امیدوار است پیش از وخامت حالش در زندان موفق به دیدار با کمیته بین المللی صلیب سرخ شود.

صدای آمریکا