شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سرهنگ اولیور نور در مصاحبه با فاکس نیوز: رژیم ایران هزینه برنامه‌های موشکی و اتمی‌کره شمالی را می‌پردازد.

سرهنگ اولیور نور در مصاحبه با فاکس نیوز: رژیم ایران هزینه برنامه‌های موشکی و اتمی‌کره شمالی را می‌پردازد.

سرهنگ سابق ارتش آمریکا الیور نورث در مصاحبه با فاکس‌ نیوز گفت:‌رژیم ایران هزینه برنامه‌های موشکی و اتمی‌کره شمالی را می‌پردازد.

فاکس نیوز 16تیر 96:‌ نظر شما در مورد تحولات اخیر کره شمالی چیست؟ 
الیور نورث: … ما داریم بهای 8سال عدم واکنش اوباما به تهدیدات بود و نبود از سوی هر دو کشور، یعنی کره شمالی و نظام رژیم ایران را می‌دهیم. سیاست منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی دولت اوباما که در صدر لیست کارهایی بود که می‌خواستند انجام دهند، تنها به یک خلع‌سلاح یک جانبه محدود شد به این معنی که ما خلع‌سلاح می‌شویم تا دیگران هم بشوند. این سیاست به‌طور وحشتناکی شکست خورد…
تسلیحات اتمی و موشکهای قاره‌پیما که کره شمالی آزمایش کرده است، نیاز ندارند آنقدرها دقیق باشند زیرا اگر یک انفجار بر اثر پالسهای الکترومغناطیس در یک ارتفاع مناسب رخ دهد، برق را در هر محدوده این انفجار برای سالیان قطع خواهد کرد…
برنامه تسلیحات اتمی و موشکهای قاره‌پیما در کره شمالی و ایران، از زمان دولت کلینتون شروع شدند و هیچکس کاری در این مورد نکرد. در 2سال گذشته، از زمانی که دولت اوباما و کشورهای 1+5 تحریمهای رژیم ایران را لغو کردند. یک میلیارد و 800میلیون دلار پول نقد به تهران فرستادیم و از آن موقع تاکنون، کره شمالی، موشکهای قاره‌پیمای بیشتری را آزمایش کرده است. یعنی 17آزمایش انجام داده است که این تعداد بیشتر از آزمایشهای دو دهه گذشته بوده است. در دو دهه گذشته تعداد آزمایشها 12مورد بود. چرا کره شمالی این کار را کرد؟ زیرا آنها پول انجام این کار را داشتند چون ما این پول را به تهران فرستادیم و آنها هم مخارج برنامه‌هایی که توسط کره شمالی پیش برده می‌شوند را پرداختند. چین به ما کمک نخواهد کرد مگر این‌که پکن، درد را احساس کند. بنابراین، ما یک سری گزینه‌ها داریم.

اول اینکه، ما در اجلاس جی 20 باید بگوییم، هر کمپانی که با کره شمالی و رژیم ایران تجارت کند، نمی‌تواند در آمریکا هیچ تجارتی انجام دهد.

دوم، وقتی که ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن ملاقات می‌کند، باید به او بگوید که آمریکا از تغییر قانون اساسی ژاپن برای به‌دست آورد سلاح اتمی حمایت می‌کند.

سوم این‌که او باید به چینیها بگوید زمان تغییر رژیم در کره شمالی فرا رسیده است. این چیزی است که باید به‌طور علنی اعلام شود. ترامپ، رئیس‌جمهوری است که می‌تواند این کار را بدون استفاده از سلاح اتمی انجام دهد. این کار می‌تواند با سلاحهای متعارف انجام شود و برنامه‌های تسلیحاتی آنها را متوقف کند.