جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران: وزرای دولت دوازدهم هماهنگ با رئیس جمهور و پاسخگوی مطالبات مردم باشند

دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران: وزرای دولت دوازدهم هماهنگ با رئیس جمهور و پاسخگوی مطالبات مردم باشند

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ویژگی‌ها و شاخصه‌های وزرای دولت دوازدهم، اظهار کرد: برنامه محوری،‌ پاکدستی،‌ همگامی با انتظارات اکثریت مردم و پاسخگو بودن به مطالبات آنان،‌ هماهنگی با سیاست‌های و برنامه های رئیس جمهور بخشی از ویژگی‌ها و شاخصه های مورد نیاز برای دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به اینکه ما چهار سال تجربه دولتمردان تدبیر و امید را داریم که براساس آن باید به عملکرد آنها نمره بدهیم، اظهار کرد: مسلما همه اعضای کابینه نمره ثابتی ندارند و میزان موفقیت وزرای دولت یازدهم براساس پیگیری مطالبات مردم و نحوه تحقق آن فرق می‌کند. مسلما با ارزیابی از این عملکرد باید دولت دوازدهم چابک‌تر و قوی‌تر شکل گیرد.

دبیر حزب اعتماد ملی استان تهران، خاطر نشان کرد: با همه اقدامات خوبی که در حوزه اقتصادی انجام شده،‌ باید تغییرات معناداری در این حوزه انجام شود و تیم منسجم تر و هماهنگ‌تری وارد دولت شود تا به مردم این اطمینان داده شود که مطالبات آنها مورد توجه قرار می گیرد. همچنین باید در حوزه ارتباطات رسانه‌ای و آموزش و پرورش و رفاه و تعاون تغییرات جدی انجام شده و از نیروهای تنومندتر و با برنامه‌تری استفاده شود.

وی درباره لزوم ایجاد تغییر در وزارت علوم نیز، تصریح کرد: دولت یازدهم در زمان مجلس نهم شکل گرفت،‌ مجلسی که با دولت همراهی نداشت،‌ اما پس از شکل گیری مجلس دهم انتظار این بود که در کابینه ترمیم انجام شود که این ترمیم در بخش محدودی انجام شد. تعداد وزاری علومی که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند،‌ کم نبودند،‌ البته در مجلس دهم هم اصلاحاتی در وزارت علوم انجام نشد اما در دولت جدید باید ارتقاء کیفی در حوزه دانشگاهی به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد تا انتظارات جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان پاسخ داده شود.

قائمی درباره استفاده از زنان در کابینه دولت دوازدهم نیز،‌ تصریح کرد: تجربه استفاده از زنان به عنوان وزیر به دولت دهم باز می‌گردد که کارنامه نسبتا موفقی هم در این زمینه وجود دارد،‌ هر چند عملکرد وزیر بهداشت دولت دهم قابل قیاس با وزیر بهداشت دولت یازدهم نیست. من بر این اعتقادم که می‌توان از زنان در حوزه‌های مدیریتی میانی و بالادستی استفاده کرد تا آنها تجربیات لازم را برای بر عهده گرفتن مدیریت‌های سطوح بالاتر به دست بیاورند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اکنون مطرح می‌شود که وزارت آموزش و پرورش به بانوان سپرده شود که من چنین اعتقادی ندارم، زیرا در این وزارتخانه مطالبات انباشته شده فرهنگیان موج می زند و عملکرد وزرای پیشین در این بخش قابل دفاع نیست. ورود زنان به این عرصه که مشکلاتی فراوانی دارد،‌ به نفع خودشان نیست و بهتر است در حوزه‌هایی از زنان استفاده شود تا آنها کارنامه موفقی به دست بیاورند. در حوزه معاونت،‌ روسای سازمان‌ها و سایر بخش‌ها می‌توان از ظرفیت زنان برای افزایش تجربه آن‌ها بهره برد یا اگر هم قرار است زنان عهده دار یک وزارتخانه شوند،‌ بهتر است وزارتخانه‌هایی به آنها سپرده شود که مشکلات زیادی ندارند.

قائمی در پایان گفت: کابینه دولت دوازدهم باید از جوان‌هایی بهره ببرد که از تجربه کافی در عرصه مدیریت اجرایی کشور برخوردار باشند.