جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پشت پرده جنجال ها عليه دولت و وزارت نفت نمايان شد/ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه: قرادادها را به ما واگذار كنيد

پشت پرده جنجال ها عليه دولت و وزارت نفت نمايان شد/ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه: قرادادها را به ما واگذار كنيد

پاسدار«عبادالله عبداللهی ، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه:

از انعقاد قرارداد دولت با توتال در پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی بی خبر بودیم. پروژه‌ای که به شرکت توتال واگذار شد غیرمناقصه بوده است.

قرارداد با توتال شامل دو بخش توسعه و ایستگاه‌های تقویت فشار است که بخش اول، کاری نیست که در کشور انجام نگرفته باشد. امیدواریم در قراردادها و میدان‌های نفتی دیگر از ظرفیت داخل [سپاه] استفاده شود.

در پروژه ستاره خلیج فارس ۴۲۰ پیمانکار داشتیم.

جالب است که سپاه پیش از این مدعی شده بود که برخی از فعالیت‌ها و یا شرکت‌های دولتی را به صورت تحمیلی به سپاه واگذار کرده‌اند!

6 تیر ماه جاری معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه حضور سپاه در عرصه سازندگی بنا به درخواست دولت‌ها بوده، گفت: گاهی دولت‌ها در ازای بدهی، برخی از فعالیت‌ها و یا شرکت‌های دولتی را به صورت تحمیلی به سپاه واگذار کرده‌اند.

پاسدار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه، با اشاره به اظهارات اخیر دولتمردان در خصوص اقدامات سپاه در عرصه سازندگی کشور گفت: مطابق قانون اساسی کشور نیروهای مسلح در شرایط صلح می‌توانند امکانات‌شان را برای سازندگی کشور به کار گیرند و سپاه نیز بعد از جنگ امکانات مهندسی خود را در راستای شرایط سازندگی کشور به کار گرفت و به درخواست دولت‌های مختلف تا الان در این عرصه حضور داشته است.