سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » نخستین دیدار رودرروی دوناد ترامپ و پوتین به مرکز توجه اجلاس بین المللی گروه بیست در شهر هامبورگ در آلمان تبدیل شد
President Donald Trump meets with Russian President Vladimir Putin at the G20 Summit, Friday, July 7, 2017, in Hamburg. (AP Photo/Evan Vucci)

نخستین دیدار رودرروی دوناد ترامپ و پوتین به مرکز توجه اجلاس بین المللی گروه بیست در شهر هامبورگ در آلمان تبدیل شد

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از ماه‌ها انتظار و با وجود تحقیقات در حال جریان در کنگره آمریکا مبنی بر دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، روسای جمهوری دو کشور برای نخستین بار روز جمعه شانزدهم تیر ماه در حاشیه اجلاس گروه بیست در آلمان رسما ملاقات کردند و به گفت‌وگو نشستند.

بنا به آسوشیتدپرس، پرزیدنت ترامپ در آغاز نشست میان دو رهبر گفت در انتظار «ما از رویدادهای سازنده بسیاری که در پیش روی آمریکا و روسیه است استقبال می کنیم.»

پرزیدنت ترامپ همچنین نسبت به روند گفت‌وگوها با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز رضایت کرد و گفت این دیدار «به خوبی پیش می رود.»

به نوشته آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین در نشست با پرزیدنت ترامپ گفت پیشتر بارها بواسطه مترجم با آقای ترامپ در تماسهای تلفنی به صحبت درباره «مسائل دوجانبه و بین المللی مهم» پرداخته است اما افزود ملاقاتی رو در رو در ایجاد «روابطی مثبت» اهمیت دارد.

بنا به آسوشیتدپرس، پرزیدنت ترامپ در بخشی از گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین به خبرنگاران گفت ملاقات با پوتین برایش «مایه افتحار» است و افزود پیشتر با پوتین «مذاکرات بسیار سازنده ای» داشته است.

ولادیمیر پوتین نیز در خاتمه دیدار با پرزیدنت ترامپ بواسطه مترجم خطاب به او گفت «از دیدار نزدیک با شما خوشحالم.»

دیدار روسای جمهوری دو کشور با حضور معاونین ریاست جمهوری، رکس تیلرسون و سرگئی لاوروف، صورت گرفت که تنها در بخش مختصری از آن به خبرنگاران اجازه ورود به داخل سالن داده شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پرزیدنت ترامپ و آقای پوتین هیچکدام به جزئیاتی از گفت‌وگوها اشاره نکردند. در پاسخ به سؤال خبرنگاران آقای ترامپ گفت به «امور متنوعی» پرداخته اند و آقای پوتین نیز به خبرنگاران گفت «مسائل دوجانبه و مشکلات بین المللی» مرکز توجه دیدارشان بوده است.